2007年8月31日

明 Blog 你 : 張 可 頤 神 魔 之 路



上 回 提 到 香 港 人 一 般不 懂 愛 自 己 , 他 們 找 不 到 Self-contained Happiness ( 自 給 自 足 性 快 樂 ) , 只 有 Comparative Happiness ( 比 較 性 快 樂 ) , 是 從 人 與 人 比 較 下 所 「 贏 取 」 的 快 感 。快 感 卻 不 是 快 樂 。 快 樂 到 底 是 甚 麼 ?

香 港 人 生 活 節 奏 急 速 , 培 養 了 一 種 「 速食 」 文 化 , 甚 麼 都 要 快 、 要 就 手 , 就 連 尋 找 滿 足 也 要 快 。 久 而 久 之 , 自 己 所 想 追 尋的 快 樂 , 早 已 被 快 感 掉 了 包 亦 懵 然 不 知 。


快感 , 顧 名 思 義 是 一 種 非 常 短 暫 的 感 覺 。 所 有 官 感 刺 激 , 包 括 美 食 賜 給 味 蕾 的 躍 動 ,美 麗 事 物 帶 給 視 覺 的 歡 慰 , 按 摩 替 肌 肉 筋 骨 的 舒 弛 , 全 稱 為 body pleasure ( 身 體快 感 ) ; 高 一 個 層 次 的 是 mind pleasure ( 精 神 快 感 ) , 比 如 男 友 的 一 個 驚 喜 , 人家 的 一 句 讚 美 , 別 人 給 予 的 認 同 , 瘋 狂 購 物 後 的 滿 足 , 夢 中 情 人 接 受 自 己 那 一 刻 的興 奮 。

快 感 的 特 徵 是 , 當 它 不 斷 刺 激 你 時 , 你 所 獲 得 的 滿 足 程 度 會 逐 漸 減 弱。 比 如 , 吃 第 一 口 期 待 已 久 的 爆 quota 鵝 肝 , 總 是 比 第 二 口 的 好 ; sales 姐 姐 讚 你將 這 條 one-piece 裙 穿 得 端 麗 動 人 時 , 你 總 會 心 花 怒 放 , 再 讚 另 外 的 cropped jeans 穿 在 你 身 有 型 有 款 時 , 你 對 她 們 的 招 牌 笑 容 和 甜 言 蜜 語 , 覺 得 有 點 膩 。

滿足 減 淡 而 失 去 興 趣 , 還 算 是 好 現 象 。 最 怕 越 見 不 足 , 越 貪 婪 地 去 爭 奪 那 瞬 間 即 逝 的虛 幻 感 覺 , 越 不 顧 一 切 地 尋 找 再 高 層 次 些 的 mind pleasure , 並 誤 以 為 自 己 所 求 的, 叫 作 快 樂 。 這 是 上 癮 。 上 了 快 感 魔 鬼 永 不 超 生 的 心 癮 。

寫 到 這 , 我 想 起 一 個 人 , 她 叫 張 可 頤 。



小 時 候 我 愛 看 香 港 小 姐 , 愛 選 個 有 氣 質 的 姐 姐 作 偶 像 , 期 待 她 奪 冠 。

1994 年 , 可 頤 是 我 的 唯 一 心 水 ( 李 綺 紅 也 是 我 非 常 喜 愛 的 , 卻 不 是 冠 軍 之 選 ) , 每 當 司儀 叫 : 「 9 號 張 可 頤 」 時 , 我 例 必 尖 叫 , 連 媽 媽 也 看 到 我 瘋 了 。 我 喜 歡 她 的 名 字 ,她 的 樣 貌 , 她 的 聲 音 , 她 高 貴 端 莊 的 氣 質 , 她 穩 重 聰 慧 的 自 信 , 像 個 女 神 。 最 後 三甲 不 入 , 只 得 了 個 「 最 具 演 藝 潛 質 」 豬 肉 獎 , 氣 得 我 在 家 呱 呱 大 叫 ! 幸 好 , 從 此 她不 斷 演 劇 集 , 沒 有 離 開 過 我 這 個 小 fans 。

我 一 直 都 很 喜 歡 她 , 直 到 2003 年台 慶 。 當 年 , 宣 佈 我 最 喜 愛 的 女 主 角 時 , 她 實 在 把 我 嚇 呆 。 司 儀 叫 宣 萱 說 幾 句 話 時, 她 的 經 典 「 擰 歪 面 」 , 還 有 得 到 獎 項 後 那 個 猙 獰 勝 利 笑 容 , 善 良 女 神 形 象 在 我 心中 頓 時 破 滅 。 我 為 她 得 獎 而 高 興 無 比 , 卻 為 一 個 心 靈 迷 失 的 偶 像 感 到 悽 痛 心 酸 。

原來 名 、 利 、 獎 項 , 這 些 所 謂 高 層 次 的 快 感 , 真 的 會 使 人 成 魔 。 獎 項 、 藝 人 的 「 紅 」, 是 榮 耀 , 是 生 命 中 錦 上 添 花 的 bonus , 不 是 一 個 追 求 的 目 標 , 更 不 等 於 快 樂 。 她雖 得 了 一 眾 花 旦 夢 寐 以 求 的 獎 , 萬 千 寵 愛 在 一 身 , 但 是 , 在 她 臉 上 卻 找 不 到 絲 毫 快樂 。

到 她 生 病 , 到 她 有 了 宗 信 仰 , 到 我 在 「 藝 人 之 家 」 與 她 同 坐 , 第 一 次 與 她 面 對 面 地 接 觸 , 感 覺 只 有 一 個 — — 我 的 女 神 「 返 喇 」 。 我 為 她 得 到 真 正 永 的 快 樂 感 到 安 慰 。



快樂 和 快 感 最 大 的 分 別 , 是 在 於 它 們 的 long-lasting effect ( 持 續 效 果 ) 。 快 感 是短 暫 的 ; 快 樂 是 持 久 的 。 與 其 長 篇 大 論 , 不 如 用 清 單 表 達 , 反 正 都 是 老 生 常 談 。
我 集 結 了 一 些 跟 快 感 和 快 樂 有 關 的 字 眼 。

快 感 : 官 感 刺 激 、 贏 、 獎 、 自 己 的 慾 望 、 滿 足 自 己 、 別 人 的 認 同 / 讚 美 、 物 質 、 虛 名 ( 藝 人 的 「 紅 」 ) 。

快 樂 : 別 人 的 需 要 、 滿 足 所 愛 的 人 、 知 識 的 追 求 、 奉 獻 、 感 恩 、 認 同 自 己 、 健 康 的 身 體 。

知 道 了 又 如 何 ﹖

我 會 定 期 思 考 和 簡 單 分 析 ︰ 1 ) 現 時 生 活 狀 況 ; 2 ) 短 期 慾 望 ; 3 ) 長 線 目 標 ; 4 ) 人 生 方 向 。 寫 下 幾 條 方 程 式 , 去 看 看 四 者 之 間 是 否 平 衡 。

以 我 為 例 。


生 活 和 目 標 方 程 式 ( 香 港 人 , 生 活 的 開 端 總 離 不 開 工 作 ) ﹕

1 ) 在 無 工 作 → 應 付 生 活 所 需 , 還 有 唱 歌 、 演 戲 課 的 支 出 → 有 餘 的 話 會 請 朋 友 家 人 吃 飯 喝 東 西 , 還 有 在 考 慮 買 一 盞 閃 光 燈 和 一 瓶 La Mer creme 。

2 ) 在 無 工 作 → 以 公 眾 人 物 的 身 份 爭 取 表 達 自 己 的 機 會 → 在 節 目 或 專 欄 中 分 享 自 己 的 思 想 和 體 會 → 希 望 能 引 起 別 人 的 共 鳴 或 一 個 會 心 微 笑 。

3 ) 在 無 工 作 → 希 望 能 累 積 些 名 氣 , 以 後 做 些 能 幫 助 人 改 善 健 康 的 生 意 → 賺 回 來 的 錢 來 應 付 生 活 所 需 → 有 餘 的 話 用 來 做 善 事 和 保 護 環 境 的 project 。

4 ) 盡 心 愛 我 愛 的 人 → 希 望 與 他 共 度 餘 生 → 建 立 美 滿 家 庭 → 讓 孩 子 們 過 幸 福 安 逸 的 生 活 。

在 這 幾 條 方 程式 , 找 出 那 些 屬 於 快 感 , 那 些 屬 於 快 樂 。 假 如 快 樂 比 快 感 多 , 那 已 經 算 很 好 。

最 怕 看 到 :

工 作 → $ → 買 衫 → 工 作 → $ → 買 包 包 → 工 作 → $ → 買 化 妝 品 → 工 作 → $ → 去 Conrad 吃 buffet 。

方 程 式 根 本 沒 有 快 樂 元 素 。 表 示 你 沒 有 選 擇 快 樂 為 你 的 最 終 目 標 , 難 怪 你 不 快 樂 。

一 個 患 冬 天 憂 鬱 症 的 26 歲 女 子 , 對 快 樂 這 門 深 奧 的 哲 學 , 恕 未 能 提 供 任 何 權 威 性 的 理 論 。 一 點 點 的 分 享 , 希 望 能 對 讀 者 帶 來 一 點 點 的 發 , 這 樣 就 是 我 最 大 的 喜 悅 和 榮 幸 。

26 則留言:

匿名 說...

直 到 2003 年 台 慶 。 當 年 , 宣 佈 我 最 喜 愛 的 女 主 角 時 , 她 實 在 把 我 嚇 呆 。 司 儀 叫 宣 萱 說 幾 句 話 時

----叫宣萱?

匿名 說...

我留意到通常有d藝員略有名氣時離開無線,去第二度搵食時,最初都有觀眾會去收看,跟住就被觀眾遺忘.但係無線人工又唔高,為了將來都要出外搏一搏,拍下大陸劇,拍下電影.

有d其後再番去無線拍劇,世界都唔同左,年紀又大左,又要成功令觀眾從新去接受番,都唔容易.有d仲係做番想當年剎食既角色,劇集類型,但係已經冇以前咁受歡迎了.

做人真係好矛盾.

匿名 說...

Eureka! Erica!!

Great article.

I have been thinking for quite a while of an explanation of why Bhutan people are more happy than Hong Kong people.

You have previously coined 'Self-contained Happiness' and 'Comparative Happiness' and your article today further extend an explanation. This sudden enlighten me that basic Economy law applies - marginal utility.

According to the Law of Diminishing Marginal utility, the further you acquired the same goods,the less MU. Hong Kong people has been 'happy' materialistically for quite a long time and come near the end of the curve. So it is very hard to get an incremental MU.

Uum ... let me coin the "Law of diminishing marginal happiness" :-P

Would think about this subject more when i go home tonight

匿名 說...

今次這篇關於何謂快樂的續篇,係妳0甘多篇的文章中,終於令我第一次有"得0左"同"驚喜"0既感覺。

這種感覺,很好!

希望這個共鳴帶給妳的"快感",唔會好似Foie Gras0甘令妳好快覺得膩, 能夠稍為滿足一下妳的"短期慾望" lol

祝 樂在其中

匿名 說...

我依個老朋友都好耐冇係你個blog度留言喇~ 唔好以為我冇睇,其實睇你個blog已經成為左我一個每個星期都必定要做既事~ 每個星期五都總會好心急收email睇下你send左你個 Every Friday Spam 比我未架~ 哈 今次依篇文章真係寫得好好... 好似 DC 咁講... 好有驚喜~ 同時帶比我唔少既共鳴! 可能係我既過去之中亦曾經成魔,今時今日既我雖然未必真真正正明白咩叫快樂,但最少我知道我自己應該追求既係咩野。我希望係好多年後我都依然可以以睇你既文章為樂!加油~

匿名 說...

我依個老朋友都好耐冇係你個blog度留言喇~ 唔好以為我冇睇,其實睇你個blog已經成為左我一個每個星期都必定要做既事~ 每個星期五都總會好心急收email睇下你send左你個 Every Friday Spam 比我未架~ 哈 今次依篇文章真係寫得好好... 好似 DC 咁講... 好有驚喜~ 同時帶比我唔少既共鳴! 可能係我既過去之中亦曾經成魔,今時今日既我雖然未必真真正正明白咩叫快樂,但最少我知道我自己應該追求既係咩野。我希望係好多年後我都依然可以以睇你既文章為樂!加油~

匿名 說...

Dear Erica,

Thank you for posting such a good Article, hope u keep up the good work!
Since the first time i recongise u on TV which is only a few months ago, i thought u were just a normal presenter, but after reading ur blog, you really is a speacial gal.. really admit ur knowledge and how you have ur own view on our daily life!

looking forward to see ur every friday spam!^^

meow^

匿名 說...

我曾聽過一名寫了廿多年專欄的老手講過:「我寫文章不要求別人認同哂我所有的觀點,如能刺激讀者的思維,我的文章已經成功了。」

袁小姐近兩篇文章可能做到了。恭喜。

ps. 我出了兩個 post 一讚一彈,希望可以 cancel out 啦,我只是路過的,希望你唔好將我鬧你的 post 咁上心。XDDDDD

匿名 說...

Erica

Brilliant. Cant say more than that. I genuinely started to admire you. This article illustrate the inside part of you. I read the 'Next Mag' and to be honest, i am not too impressed by your article. Its not 100% you in that article..the reporter didnt show the real real you to the reader. but the recent 2 articles that you wrote on apple daily is very impressive. I cant wait to see the next one. kudos.

匿名 說...

After reading your blog, I admire your stance to be different in the entertainment world, and I cannot agree more on your views regarding a higher level of happiness in these articles.

However I also hope you can use your feeling of Ms Cheung as a mirror. Pride could be a sin as others. I think some articles of yours commenting on others on English/studying are quite mean as you should consider not everyone has the opp to study in St Stephen's and the US so they are either not born rich or does not have the brains. Consider yourself as a very luck gal.

Going into the right direction, given your broader views then most of the entertainment world, I really think you have the potential to be an Angelina Jolie or Bono in HK. Think about it.

Really thankful that your views can trigger readers to think. Sincerely wish you the best and still remain different.

暗黑的卡夫卡 說...

快 感 是短 暫 的 ; 快 樂 是 持 久 的 。

Indeed.

在你冬日憂鬱的日子﹐不如看看這本書。

Viktor E. Frankl, Man's Search for Meaning

"What is to give light must endure burning."

You may even found a cure...a mental cure.

匿名 說...

其實你幾時才能有權為自己的文章題名

班蘋果編輯篇篇都替你改埋 d 垃圾 topic。唉~~

不過都係唔好強求了,如果強求分分鐘連個地盤都失去埋就得不常失。

匿名 說...

I think you are beautiful than Ms Cheung wor...:P

匿名 說...

Erica:

I did not know you also frquent at 藝 人 之 家. Good for you! Keep at it if you can!

pakman 說...

Lets go grab some foie gras...

The first bite is indeed better than the second according to the law of marginal utility.

But the second bite is still pretty good... hor hor hor

King Lee 說...

文中你所提到快感同快樂既道理,我相信好多人都明,尢其信神既人,但有幾多個可以做到,大家心裡有數,就算去教會既人,不用多講,又有幾多做到,心照,又或者根本唔明,張可頤做到唔係天份係因為佢有深刻既經驗,佢亦係被帶領o個個,佢既感受冇人會明,自己就明.

任何人都有缺點,改唔改係閣下既事,自己係要丞擔返責任,取決於自己既選擇.

活得快樂係一門高深學問,哲理,宗教理念,呢篇文章,你描寫得好靚,好多人有共鳴,因為大家都嚮往,奈何都做唔到,得個睇字,又愛又恨,人就係咁,愈得唔到就愈覺得想要,憧憬就愈諗愈美麗,又舒發唔到,就有人寫文章,like u,有人有共鳴就give comment,like them n me...
然後就好似通透左咁(not me),到瞓醒發覺一場夢,又返魔鬼身邊.

呢d就係人,99%既人,人就係最恐怖既製造者!

今日如果你唔係有呢個article,好多人都會仲話緊你無病呻吟...再深入d,有共鳴個d人,or之前贊過你個d人,內在有幾多,明幾多,唔難睇...even有人贊你,你都會沾沾自喜la,呢亦係快感...虛榮感既一種,亦係最原始最內在既,所有人都有既.

可想而知人素質既參差程度...

所謂大智若愚,係幾咁難做到!!!我相信亦希望你可以...

匿名 說...

看擺kfk提起a mental cure。使我不得不發下惱騷

醫生既野真係不能盡信
香港的醫療制度偏幫醫生
佢醫好病人又無額外獎賞(醫生唔准買廣告)
佢醫死病人又毋需負責
佢地只需跟足程序就可能安心賺取每月十萬八萬的高薪。何來會有原動力呢?
新仔頭幾年還會為民請命,當每日十幾個鐘的工作後,絕大部份都只會做到滑哂,小心地程序上無出錯就得過且過。

根本現時香港整個醫療制度係唔合乎自由市場經濟,搞到醫生的薪金水漲船高,醫死人的比率同樣最高(sars 時高達20%患人死亡,死亡比率高冠全球)

所以當我成人後,已經唔多盡信醫生的,並且盡量都唔睇醫生,自己注重飲食建康減少生病,一般傷風感冒根本就毋需睇醫生。

匿名 說...

Dear Erica,

I really appreciate your courage to express your opinion in the blog. Thank you for writing wonderful articles!

匿名 說...

Sigh ... 原來除了"比較性快樂", 還有"比較性痛苦". 有部份港人愈來愈有憎人富買厭人貧的心態, 亦是不快樂的原因.

例如樓上的 " I Dont Know" 君, 你睇不睇醫生係你個人自由. 但 "佢地只需跟足程序就可能安心賺取每月十萬八萬的高薪", 充滿憎人富貴心態, 可悲.

"醫死人的比率同樣最高", please substantiate with supporting figures.

請不要以 SARS 的死亡率來說明, 因港人發揮高度合作精神, SARS 基本上沒有向其他地方擴散, 根本沒有足夠數據比較.

I 君, 你忘掉了謝婉雯醫生與一眾醫護人員於 SARS 時忘我的精神嗎?

身邊的朋友常常問我因何經常笑口常開, 我說"我只記得美好的事物, 人們對我不好我很快便忘記了".

感恩, 是快樂其中一個 element 呀!

匿名 說...

我覺得香港的醫院和醫生,護士係極唔足夠, D病人成日要排期排好耐先有得睇.
以前有個醫生同我講, 佢話"醫者意也".即係估咁解.好多時都係睇你既症狀,就估你係咩病.
I DONT KNOW君:我而家傷風都冇睇醫生,因試過有幾年成日傷風感冒,食左好多藥,又辛苦,又花錢,又多副作用,如眼訓,口乾,便秘等(收水), 後來我發現原來涼茶鋪既感冒茶好有效, 不過要試,唔係間間都咁有效既. 有個營養師教我食維他命C(但唔可以自己亂食),而家我冇食,不過傷風時會勁飲鮮橙汁(唔好凍).都好有幫助的, 仲有不要食雞和雞湯.

我都唔太十足信醫生,好似政府個D咁,D醫生都踢爆政府D藥物款式好舊,例如傷風藥咁,只得一隻黃色藥丸,和一隻上綠下白的藥,喉痛就俾"得果定",咳水就是"馬尿".

D人好鍾意D醫生開D藥夠勁,特效.咁就話呢個醫生好.但係佢地冇諗過D藥係有不良的副作用呢.

"佢地只需跟足程序就可能安心賺取每月十萬八萬的高薪" 其實政府的醫生係唔好做既,因為太辛苦,好多野做.政府D人做野好鍾意訂立程序,通常爆鑊就要諗D方法補,補個D野就變成了日後的"新程序".公務員係人工高,好多人都閒閒地三萬以上,做個WORKMAN都有成萬啦.出面私人工,做個經理先有過萬,二萬以上個D工,已經係好專業先有. 不過聽講私人醫生人工仲高. 但係我相信醫生只所以做醫生,都唔係為左個錢,佢地都係想幫人.

SARS個陣大陸既死亡率一定比香港高,只係香港透明度高,算啦,唔好怪D醫護人員了, 個陣大家都好慘. 如果冇左佢地既堅持, 可能仲有更多人染病(啋).

tintinbright君:"我只記得美好的事物, 人們對我不好我很快便忘記了".

謝謝你的金石良言.

匿名 說...

"工 作 → $ → 買 衫 → 工 作 → $ → 買 包 包 → 工 作 → $ → 買 化 妝 品 → 工 作 → $ → 去 Conrad 吃 buffet 。"

其實可能好多女性都係咁做緊,而且佢地覺得好快樂.衫,包包,化妝都是人一個面具,沒有這個面具,d人唔敢出街見人.但係有左呢個面具,佢地會好快樂.

只係大家追求既快樂有點不同.最緊要每個人找到適合自己的快樂呢.

最近我屋企樓下有個年輕的乞衣,我諗三十幾,我見到佢坐在垃圾筒旁邊在找垃圾食.
我個陣諗,不如買些麵包,餅乾,水俾佢. 但係如果我幫佢, 佢咪日日等人俾野佢食?

我有個習慣, 就係出街掉野飲野食,都會食乾淨先掉,我唔想d人食我食剩的東西..覺得好..不自在.

我好怕第日老左要執汽水罐和紙皮維生,所以今天就要為將來努力了.

匿名 說...

tintinbright 君,謝謝你對我的 post 作出回應,雖然完全不認同,但也謝謝你。

如有機會,我會寫在我的新 blog 中寫一篇關於香港醫療體系的文章,內容還是環繞我的 post 的重點。

我每睇十篇文章往往有八篇不大認同,例如近期我去李兆富、黃牛 blog看看他們的舊文。其中有好幾篇(例如巴士、DDT、環保)覺得犯了不可原諒的錯誤,好想寫長文作回應,但細心想想我的時間應要放在兩成的好文章,不是放在不大認同的平庸文章,所以今次我同樣不會回應你的睇法,各自表述吧。

匿名 說...

看了大家的回應, 我覺得自己思想和說話好..低能.

匿名 說...

no update?? busy??

匿名 說...

HIHI,,ERICA!
看了你blog一段時間第一次留言=]
這篇文章很好,大家看了應該有所思考,提醒了我們很多,,謝謝*
和你是同道中人呢! 我正在做改善人健康的生意喔! =]
不提不知! 我跟你有位common fd,,
可能你會在我blog發現他XD
下次再留cm畀你啦=]

匿名 說...

Erica,

妳秀外慧中嘛,當然唔化妝都可以(見到妳個素顏look,覺得驚為天人;化妝之後,所有男生都會流鼻血噃.如果自己夠高大,一定有追求彌明的膽量).不過,錢還是要賺,因為它是幫人的媒介嘛,對嗎~~~~~~?:)

Daniel.