2007年9月17日


忽然1周 第 633 期

留 言 集

寵 辱 不 驚   鄧 萃 雯


細 路

《 歲 月 風 雲 》 給 我 很 大 啟 發 , 就 是 男 人 不 論 年 紀 , 都 不 過 是 一 個 細 路 仔 。 細 路 仔 開 心 , 自 然 會 笑 , 你 看 見 他 笑 , 你 會 更 加 開 心 。 男 人 一 樣 , 適 當 時 投 其 所 好 , 用 他 喜 歡 的 方 式 愛 他 , 最 後 快 樂 一 定 會 回 彈 給 自 己 。
這 個 道 理 , 主 要 是 從 三 哥 ( 苗 僑 偉 ) 身 上 學 回 來 的 。 他 最 易 , 戲 的 華 文 碩 與 現 實 的 他 , 都 喜 歡 話 事 , 我 需 要 做 的 , 就 是 一 味 讓 他 作 主 。
在 北 京 拍 外 景 , 沒 我 戲 份 我 會 出 外 逛 , 每 到 食 飯 時 候 , 三 哥 就 會 打 電 話 來 : 「 邊 呀 ? 仲 唔 返 ? 就 開 飯 喇 ! 」
我 心 諗 , 作 為 鄧 萃 雯 , 使 鬼 睬 你 咩 ? 但 作 為 汪 紹 芬 ( 《 歲 月 風 雲 》 角 色 ) , 我 是 應 該 回 去 跟 大 隊 一 起 吃 飯 。 三 哥 原 來 已 安 排 好 座 位 , 叫 了 一 桌 的 , 誰 愛 吃 甚 麼 , 都 照 顧 周 到 , 看 見 他 興 緻 勃 勃 的 樣 子 , 就 知 道 要 一 個 男 人 開 心 其 實 好 簡 單 。
有 時 跟 他 講 句 : 「 你 係 一 家 之 主 嘛 , 你 講 點 會 唔 ? 」 他 明 知 我 賣 口 乖 , 但 又 會 笑 得 見 牙 唔 見 眼 , 講 下 又 何 妨 ?
當 然 , 男 女 相 處 不 只 是 盲 目 遷 就 , 就 得 幾 次 之 後 , 要 讓 他 知 道 你 喜 歡 甚 麼 。 三 哥 不 久 之 後 就 說 : 「 雯 女 鍾 意 食 西 餐 , 我 今 日 食 西 餐 啦 ! 」 看 , 不 是 依 然 由 他 話 事 嗎 ? 但 我 已 得 到 我 想 要 的 。
以 前 拍 拖 , 不 明 白 這 個 道 理 , 只 識 埋 怨 對 方 不 懂 得 自 己 開 心 。 但 當 你 日 日 , 挑 剔 這 樣 挑 剔 那 樣 , 他 只 會 愈 變 愈 差 勁 。 正 如 很 多 女 朋 友 想 男 朋 友 成 才 , 只 懂 打 壓 他 、 話 他 蠢 , 其 實 她 更 蠢 。
一 個 成 功 的 男 人 , 是 靠 女 人 捧 出 來 的 。 即 使 他 未 成 氣 候 , 都 要 設 法 令 他 相 信 自 己 得 。 有 時 , 做 個 小 女 人 , 也 是 幸 福 的 。
跟 男 人 相 處 , 從 來 不 是 鬥 叻 , 而 是 在 適 當 時 候 扮 蠢 。

婚 姻 有 很 多 矛 盾 , 不 是 單 靠 一 個 愛 字 就 行 得 通 。 以 前 好 天 真 , 希 望 將 來 老 公 一 定 要 同 時 是 soul mate ( 靈 魂 伴 侶 ) , 可 以 跟 自 己 傾 偈 , 得 閒 跟 老 公 吃 燭 光 晚 餐 , 自 然 可 以 keep 住 那 份 浪 漫 感 覺 … …


其 實 做 人 老 婆 毋 須 太 執 , 只 要 大 方 向 正 確 , 老 公 是 個 盡 責 的 丈 夫 、 父 親 , 你 就 把 他 這 些 優 點 盡 量 放 大 好 了 , 其 他 看 不 順 眼 的 壞 習 慣 , 就 要 let go 。
去 了 現 實 走 了 一 趟 , 比 以 前 清 醒 了 很 多 。 Soul mate ? 死 心 啦 , 還 是 去 別 處 找 吧 , 蘇 眉 就 大 把 你 食 !

大家同意嗎﹖i'm still thinking hard on whether what she said is true.

23 則留言:

匿名 說...

兩部分:

- "男人都係細路":如果唔係經歷過太大的磨難,呢句 applicable to 大部分正常男人.
- "做人老婆毋須太執著":那是婚姻最高境界:客觀環境,老婆本身的氣量是否如此之大...都要配合.亦因如此,我想世上沒太多人做得到.

匿名 說...

依 d 咪係你曾說過的滑頭吧,滑頭之剩你又開心,對方又開心。係咪雙贏局面呢?

“三十而立,四十而不惑,五十而知天命,六十而耳順。”

鄧萃雯差不多四十歲,已經是不惑之年,人生經歷得多,才會領會這個心得。

我曾說過「說話像禮物一樣需要包裝的」,這句說話是在公司上唔知乜堂學的,都唔知那位大智慧的人創作的。試想想你送禮時的包裝紙有什麼用途呢?實在是毫無實質用途的,只是讓對方更開心而已。

匿名 說...

同埋依篇比 Steve Jobs 果篇好得多,依篇係know how,講技巧,知道點做的。

Steve Jobs 果篇係假大空,講煽情,睇完無乜得著的。

可能我個人比較市檜,比較喜歡講技巧,informative 的文章。所以唔多喜歡睇散文。

匿名 說...

咁有d男人真係少丙架麻..有d係永遠都話自己識,自己精於...但其實部份不符事實.

我自己較喜歡比自己多長處的男性.更欣賞誠實的男性,懂就說懂,不懂就說不懂.

我想男性都不會想身邊的女性長處比自己多,令到自己好像很冇用.

小鳥依人的女性...還是大陸沙咀區找吧,那裡多的是.哇哈哈.我是不是很變態呢..

匿名 說...

睇左本忽周,見到鄧萃雯d歷史,寫住江華..令我記得想當年都鬧得滿城風雨,一人在無線,另外江華兩夫婦在另一個電視台反駁.搞到形象十分差.

幸好鄧萃雯後來信了主,把人生歸向正路.得以有今日的成就,感謝主!

匿名 說...

品姐,

有本英文書名為 bullshit,專鬧 d 唔識扮識又亂的粉腸,

明明自己唔識,就話唔識就算啦,但你扮識,別人誤會你所講的東西是正確,害了他人

匿名 說...

i dont know兄,

唉, 我曾經過被一個變態妄想自大狂,叫我辭工去幫他打工,話俾三萬一個月我.結果我梗係冇辭工啦, 而佢亦從未開過公司.

我好記得後來我大罵他一場, 我話如果我真係聽你講辭工, 咁我而家咪要乞食囉!作大都有個譜啦,害死人架.

匿名 說...

i dont know兄:

選愛誇大民族 - 我選美國人,乜都讚好,讚到天上有地下無..

(串錯請指教)brilliant, owlsome, amazing, fantastic, so grand, unbelieveable

good, ok 呢d字眼太差了,唔夠力.

pakman 說...

Well...

To see whether it is true.


Just follow her analysis, adjust your behaviour towards men accordingly, and see whether you have a man with you that you are happy with.

Tres Facile n'est pas?

匿名 說...

品姐,都話你是聰明女,活學活用。
刻意將 awesome 打錯為 owlsome,等我扮下叻

匿名 說...

我估這篇文最另袁小姐不安是鄧萃雯其中一個待人處事技巧是要做小女人,袁小姐的字典中是否從未有小女人一字呢?

拍戲要做小女人都可以理解,硬要改變自己由小到大轉為小女人,就無謂逼自己了,做返自己吧

2005mhk18@gmail.com 說...

i don't know:
假如對最親密的人也要滑頭﹐那是不是很可悲﹖
包裝紙並不會讓我開心啊。可能是我太難服侍吧。

2005mhk18@gmail.com 說...

品﹕
我自己較喜歡比自己多長處的男性.更欣賞誠實的男性,懂就說懂,不懂就說不懂.
---但在哪裡找﹖﹖

2005mhk18@gmail.com 說...

i don't know:
袁小姐的字典中是否從未有小女人一字呢?
---是有的﹐當我找到一個可以讓我變得渺小的男人。

2005mhk18@gmail.com 說...

pakman:
i can't. 我未到她的境界。

匿名 說...

一些說話直接當面向別人說係會 hurt 到人的。因自己無心之失 hurt 到人才是可悲。無論最親密的人也是一樣

滑頭是一門專門學問,一個藝術
滑頭之剩又不要給別人有過於造作
絕不是一時一日練得好的
練到好像你朋友孫柏文的水平,除了後天努力外,還需要先天的天份,我覺得孫柏文在依方面是高手黎。

匿名 說...

I agree with 鄧萃雯. In fact, what she said holds true in a lot of situations in life, I think.

It's harder to be "dumb" at all the right moments than to just be "smart" 100% of the time. The later requires high IQ, the first requires both high IQ AND high EQ.

But that's just my humble opinion.

匿名 說...

睇到樓上關於滑頭的"好處",覺得好似0甘詭辯0既?

發覺將"滑頭"substitute with "擦鞋","扮野","晒命",甚至 "做戲","行Catwalk", 樓上篇文一樣通順!

e.g. 擦鞋是一門專門學問,一個藝術
擦鞋之剩又不要給別人有過於造作
絕不是一時一日練得好的

對外人滑頭包裝都尚可理解,對住自己最親密的人也要戴上面具,那不單是可悲,更是可憐。感覺好似天剎孤星。

能夠與自己心愛/親近的人分享好事與壞事,就好似Mastercard廣告話齌: Priceless.

就正因為是自己心愛/親近的人,我才會夠膽直接當面說/聽真話,不怕背後有什麼secret agenda.

我諗,我比較幸福 - 起碼如果我想玩那個經典放鬆身體向後0訓遊戲的時候,我會有多過一對手接住我卦?

包裝紙那過analogy, Erica已說,不贅。我中意/著眼份心意多過張紙同禮物。

平時喜歡飲涼茶多過食糖衣毒藥 - 公司太多politics,幸好上司了解亦某程度接受自己明刀明槍性格,反而對自己更加信任 (雖然佢自己本身係糖衣派佼佼者),亦在同儕間賺得不錯的名聲 - 有料同醒目0既,駛乜驚?

Erica -

當你找到一個你喜歡及俾到你安全感的男人,你自自然然會變做小女人 - 不用自己變"渺小",只要他有廣闊的心胸包容到你就可以了。

在哪裡找﹖我不知道。

突然諗起好耐之前"戀愛1/2"小說的一段:

"如果第一次戀愛,就能夠找到最愛的,一定很幸福。

但幾經辛苦,終於找上的,依然會很幸福!"

匿名 說...

erica﹕
"我自己較喜歡比自己多長處的男性.更欣賞誠實的男性,懂就說懂,不懂就說不懂.
---但在哪裡找﹖﹖"

遠在天邊,近在眼前...i dont know兄呀..哇哈哈~

匿名 說...

以大家所見到袁少姐你的性格,可以預計到你係絕對無可能接受得到這篇文章的講法

匿名 說...

對外人我未必滑頭,在不同情況下,用不同的方法對付,有時對阻往自己辦事的無謂外人,我分分鐘扮惡鬧他的,只要道理在自己這邊,對方好難對辯的。並且惡人在現今社會很多情況下都著數 D,無法。

對自己親密的人才需要特別滑頭,你/妳曾否用盡心思為了搏對方開心呢?這些事平時你一個人絕不會為自己做的,為了自己親密的人你才會這麼滑頭吧。只要你付出時自己覺得開心,不望回報,雙方關係就能長久一點。

越有感情才需要越用心思,才越需要滑頭

所以你的朋友,同事,工作夥伴,親人。說話時及自己的態度最好滑頭一點,因為大家時常見面,並且有工作關係,大家開心一點,不好嗎?

藝人還多一個對象要滑頭,便是觀眾

匿名 說...

品姐,小弟除了扮叻及口水多外,並無任何長處

並且網上世界千奇百怪,幻想往往是美好,現實並不是這樣。

Persephone 說...

如果你真系鍾意一個人,必要時就算滑頭d又有乜所謂wor,咪當tum下拒開心lor,而且咁做都唔算虛偽啊,略施小計姐.鄧小姐食鹽多過我地食米,拒講0既野應該唔會一d道理都無掛.