2007年9月7日

明 Blog 你 : 911 啟 示


六 年 前 的 那 一 天 , 我 剛 回 到 波 士 頓 開 學 , 一 邊 在 享 受 暑 假 過 後 的 餘 興 , 一 邊 忙 選 科 買 書 。 就 在 一 個 尋 常 不 過 的 星 期 五 , 我 如 常 地 起 床 , 開 電 腦 , 看 新 聞 , check email 。 Yahoo 首 頁 的 頭 條 說 一 架 飛 機 撞 向 了 世 貿 大 樓 , click 進 去 卻 是 「 this page cannot be displayed 」 。 算 了 , 遲 些 再 看 , 反 正 就 是 一 架 盲 炳 小 型 飛 機 不 知 怎 的 撞 了 過 去 嘛 。 未 幾 , 友 人 狂 按 門 鈴 , 邊 哭 邊 衝 進 來 開 電 視 。


夢 魘   世 貿 倒 下

客 機 插 在 世 貿 大 樓 , 飛 機 噴 出 烏 黑 濃 煙 , 樓 外 途 人 慌 忙 逃 命 , 消 防 員 卻 直 奔 現 場 , 地 上 滿 是 鮮 血 和 玻 璃 碎 片 。 搖 晃 的 鏡 頭 , 一 幕 一 幕 驚 心 動 魄 的 場 面 , 到 底 是 現 實 , 電 影 , 還 是 一 場 夢 ? 呆 猶 豫 之 際 , 第 二 架 客 機 像 一 顆 子 彈 , 射 穿 世 貿 第 二 大 樓 , 黑 煙 不 斷 地 湧 出 。 還 沒 過 兩 分 鐘 , 客 機 爆 炸 , 世 貿 大 樓 就 如 一 座 堆 砌 的 火 柴 盒 般 , 一 排 一 排 的 倒 下 。 還 沒 來 得 及 逃 命 的 人 呢 ? 剛 剛 才 跑 上 樓 的 消 防 員 呢 ?


三 個 女 子 看 螢 幕 , 說 不 出 一 句 話 來 , 只 管 哭 , 聲 嘶 力 竭 的 哭 。 到 底 是 怎 麼 回 事 ?

一 直 到 下 午 , 我 明 知 不 用 上 學 , 還 是 一 個 人 開 車 回 了 學 校 一 趟 , 隨 便 把 車 停 在 路 中 心 。 那 一 刻 , 我 只 想 回 到 平 常 的 現 實 當 中 , 尋 回 日 復 日 所 面 對 熟 悉 的 人 和 事 。 那 天 波 士 頓 天 朗 氣 清 , 藍 天 白 雲 , 吹 的 微 風 。 學 校 卻 沒 有 人 。 世 界 是 真 的 變 了 , 我 想 。 我 一 個 人 哭 , 像 個 找 不 父 母 的 小 孩 。 不 想 回 家 看 CNN , 不 想 聽 它 說 恐 怖 分 子 就 在 波 士 頓 。 是 逃 避 , 逃 避 現 實 , 逃 避 面 對 死 亡 的 威 脅 , 逃 避 接 受 死 亡 的 不 可 違 。


恐 懼   心 事 未 了

那 時 , 我 還 沒 有 近 親 或 好 友 離 世 , 原 來 出 生 了 21 年 的 我 , 從 來 沒 有 思 考 和 學 習 過 死 亡 。


有 些 人 不 接 受 死 亡 , 因 為 他 們 自 負 , 如 秦 始 皇 , 自 以 為 比 自 然 界 高 一 等 。 花 落 花 謝 就 尋 常 不 過 , 人 老 人 死 就 不 應 該 。

有 些 人 害 怕 死 亡 , 因 為 他 們 還 有 很 多 沒 完 成 的 事 情 , 那 些 事 通 常 叫 作 遺 憾 。 遺 憾 在 死 前 沒 有 擁 有 過 一 輛 法 拉 利 ? 這 樣 我 會 鄙 視 你 。 通 常 遺 憾 是 在 死 前 沒 有 花 時 間 陪 伴 父 母 、 孩 子 、 至 愛 , 遺 憾 在 死 前 沒 有 與 舊 友 冰 釋 前 嫌 , 沒 有 向 良 師 道 謝 。

那 些 事 , 明 明 每 天 都 可 以 做 到 , 我 們 卻 沒 有 做 , 反 而 運 用 寶 貴 時 間 來 做 些 無 關 痛 癢 的 事 , 無 無 聊 聊 地 在 上 網 打 機 看 八 卦 雜 誌 。 因 為 我 們 都 自 負 地 相 信 , 生 命 不 會 在 今 天 終 結 ─ ─ 還 有 明 天 。 那 些 事 可 以 明 天 、 後 天 , 甚 至 下 個 月 才 做 。 我 們 自 負 , 是 因 為 對 死 亡 無 知 。

對 死 亡 無 知 的 人 , 沒 有 將 每 一 天 live to its fullest ( 活 到 「 盡 」 / 活 到 最 豐 盛 ) , 所 以 恐 懼 死 亡 , 逃 避 死 亡 , 因 為 死 亡 強 迫 他 們 面 對 心 事 未 了 的 後 悔 。 要 一 次 過 面 對 心 存 在 的 所 有 遺 憾 , 確 實 是 挺 可 怕 。

學 習 死 亡 才 會 懂 得 怎 樣 生 存 。 我 喜 歡 以 甘 地 ( Mahatma Gandhi ) 的 說 法 學 習 死 亡 :

Each night, when I go to sleep, I die. And the next morning, when I wake up, I am reborn.

甘 地 每 天 選 擇 做 任 何 事 , 選 擇 如 何 對 待 他 人 之 時 , 就 當 末 日 將 在 今 天 降 臨 ; 就 在 閉 目 睡 覺 的 一 刻 , 無 怨 無 悔 地 入 睡 , 因 此 每 天 起 床 便 是 「 復 活 」 , 幸 運 至 極 。

能 把 每 晚 入 睡 當 是 離 世 , 是 非 常 高 的 境 界 。 一 般 沒 有 修 行 的 普 羅 大 眾 , 包 括 我 , 可 以 每 天 花 幾 秒 鐘 , 在 情 緒 有 改 變 的 時 候 , 將 這 個 語 錄 閃 進 腦 細 胞 , 通 常 經 這 一 想 , 下 一 步 的 行 為 和 結 果 都 會 有 所 改 變 。

以 我 為 例 , 效 果 在 以 下 情 況 最 為 明 顯 :

與 男 朋 友 為 無 聊 事 吵 架 時 ; 被 催 稿 , 但 姪 仔 姪 女 走 來 跟 我 說 奇 怪 的 話 , 我 覺 得 煩 厭 時 ; 因 趕 時 間 而 對 拖 慢 我 的 蠢 人 感 到 極 度 憤 怒 時 ; 與 媽 媽 談 話 , 受 不 了 她 嘮 嘮 叨 叨 時 。

我 在 學 習 , 每 次 跟 人 接 觸 、 交 談 、 道 別 時 , 都 像 是 人 生 最 後 一 次 見 那 個 人 般 對 待 他 。 這 樣 的 話 , 即 使 出 名 火 爆 和 寸 爆 的 我 , 也 會 變 得 隨 和 , 有 耐 性 , 懂 得 寬 恕 感 恩 和 愛 。


感 恩   睡 而 無 憾

我 並 不 害 怕 死 亡 。 我 相 信 一 句 話 : 「 只 有 情 永 在 」 。 跟 英 語 世 界 的 「 Love is how you stay alive 」 類 同 。 能 夠 在 別 人 心 中 留 下 愛 的 話 , 死 亡 就 沒 這 麼 可 怕 了 。 人 死 了 , 失 去 了 軀 殼 , 但 他 與 別 人 所 建 立 的 情 誼 , 卻 永 遠 在 人 的 心

為 了 永 地 活 , 我 試 「 處 處 留 情 」 , 在 履 行 基 本 責 任 以 外 的 時 間 , 盡 力 關 愛 他 人 , 不 再 吝 嗇 表 達 對 他 們 的 讚 美 和 感 謝 。 說 時 容 易 做 時 難 。 表 達 是 我 的 弱 項 , 我 只 會 用 含 蓄 的 文 字 去 緩 和 肉 麻 的 言 詞 , 用 語 言 和 身 體 語 言 表 達 時 總 覺 尷 尬 和 虛 偽 。 但 是 , 我 會 學 習 和 練 習 把 話 說 出 口 , 或 利 用 握 手 、 擁 抱 、 親 吻 來 代 替 。

在 熟 練 它 們 之 前 , 我 還 是 用 擅 長 的 文 字 對 大 家 說 : 謝 謝 蘋 果 的 N 哥 哥 和 B 姐 姐 , 讓 我 擁 有 每 個 星 期 五 的 無 敵 半 版 專 欄 , 還 有 跟 我 同 月 同 日 生 的 經 理 人 , 她 對 我 創 作 上 的 信 任 , 還 有 初 稿 階 段 給 我 意 見 的 SW 先 生 和 DC 先 生 , 還 有 在 閱 讀 這 篇 文 章 的 你 , 我 衷 心 地 深 愛 我 所 有 讀 者 。

把 心 藏 已 久 的 感 謝 詞 這 樣 一 說 , 心 情 豁 然 開 朗 。 希 望 今 晚 可 以 像 甘 地 , 睡 而 無 憾 。

27 則留言:

匿名 說...

我幫你想埋下次 topic:
性格改變命運

如果當日因自己的性格無入 modal 行、無選港姐,咁會點呢?

如果當日因自己的性格唔肯接受父親的供書教學又會點呢?

如果自己性格是小女人,會唔會已經好好把握了過往有錢男友的交往,現在做左有錢人的少奶奶呢?

in future,
如果唔係自己好勝,未有足夠把握下,強行做一行自己唔熟識並無前景的生意,結果又會如何呢?

我純粹亂,未必配合到你的想法,唔o岩駛係可以唔駛點理我建議的 topic

匿名 說...

若我今天要死了,不會"遺憾沒有擁有過一輛法拉利",但會遺憾未能包養幾個像袁彌明般可愛的小老婆 - 這個志向應該比擁有一塊百多萬的廢鐵遠大一點吧?

匿名 說...

我以前有個同學在世貿六十幾樓工作,佢話搭電梯要到40左右要"轉lift",鄉下妹的我當然覺得好奇聞. 當佢辭職左一個月後就發生911事件,執番條命仔,佢好似搵唔到d舊同事.唔知佢地有冇事了之後.

我成日覺得做人好化學,因為今日唔知今日事,往往"意外"先至係最致命的.隨時都可以冇命.

re:i dont know君, 我認為第日erica的生活質素都唔差,正所謂性格改變命運,佢既學識和智慧都好高,第日選老公都唔差得去邊既.

人越大,覺得錢既重要,唔似細個時,成日以為搵個鍾意既,捱窮都唔緊要.而家大個左,真係唔想捱了,有錢既一定冇我份, 至少唔好要我捱啦.捱一世好辛苦架.

匿名 說...

做人好多野都話唔埋, 今年都唔知出年事,好似陳妙瑛,張玉珊, 已成為了成功的生意人.仲有大把藝人轉行之後都發展好好.
好似鍾麗淇,王玉環(保險),盧敏兒(律師).

每年都有大把新人入娛樂圈,以前做新人既,唔紅就由新鮮變唔新鮮,再由二線變三線,四線.
由嫩變老,每次報導必定提及年齡,同埋當打時的照片.

以前覺得d人嫁到有錢人,就好似一個好幸福的結果,而家先知才在另一個開始.d記者仍會留意你地有冇情變,你/你老公有冇同其他異性接觸,你老公生意點.萬一離婚,又等你復出.

p.s.
從藝人的生命裡,我可以學到人的命運是不定的,但是不努力,不付出,幸運和幸福一定不會自來.

匿名 說...

一干眾生皆蒙在紅塵裡,終日營營役役,滿以為自己身邊所有的事都是理所當然 Take it for granted,結果到臨走前一剎那才如夢初醒,發覺不趁身邊的人尚在之時,努力珍惜,方始驚覺枉過此生,抱憾懊悔不已。

突然想起"抱抱良音"個concept,決定先搵自己阿媽熊抱一野先!

Re: II - 你的所謂志向仍只是局限在你那小雞巴那裡, 有多遠大不須多言吧?要揀的話我就真係寧願揀那塊百多萬的廢鐵,起碼有用先卦?

Re: I don't know - 呢個世界,無如果。就係0甘人生先有趣。 令我諗起CK其中一個Blog post.

匿名 說...

好一篇發人心醒既文章

Each night, when I go to sleep, I die. And the next morning, when I wake up, I am reborn.

我會好好咁記住佢!

匿名 說...

II:
因為你的一句廢鐵,我忍不住又寫了一篇文關於另一舊廢鐵,依舊廢野自稱值六千萬,唔知有冇人上當。

http://sickgambler.blogspot.com/2007/09/blog-post_07.html

匿名 說...

本地和外地娛聞的重要:
Luciano Pavarotti 昨天去世了,唉,原來早前係有報導過佢有cancer的消息,同埋取消了一些退休前的演唱會,因為我睇漏左外國既娛聞,所以唔知道,唉唉唉.
julia roberts 因生仔,所以oceans 13冇她份,我又唔知,因為我唔夠留意外國娛聞,所以開拍oceans 13都唔知,只有部戲上映時先知..唉唉唉.

近期最離譜的娛聞:
劉錫明的近況 -
(face)便利,話佢生活狀況好潦倒,住馬檻,食杯麵,餅乾,同妻兒分隔兩地,月入萬零蚊.

忽周 - 年賺百萬,於中港台均有物業.

*唉,兩邊都唔好信最好,睇完就算.

匿名 說...

在 911 那天....我在香港看电視直播!
當時心中也有很多問題!

匿名 說...

I encountered death before,thus I fully understand what you mean.

匿名 說...

911真的不能忘記, 如果當年身在美國的人感受一定更深..

很喜歡看Erica的文章, 未來會否出書呢? 如果有, 一定要買來看看..

匿名 說...

昨天再仔細翻看詹瑞文在科大的演講(youtube),覺得很適合大家睇.有空不妨去睇下.有些對演藝事業都有幫助的.

今晚明珠Pavarotti 的特輯. 都冇心機睇,可惜,可惜, 希望有人錄左放出黎啦.哈哈.

匿名 說...

因長期事事不順,我想借ERICA個位,講三個真實笑話俾大家聽.

故事1由一個中學老師講 - 佢個中三既學生同身邊個同學仔講:"隻8XXX升左XX%了,你叫你爹吔放左隻輪佢."
---中三學生變了股神
故事2由某君講 - 他近來番到大陸,D鋪頭裡面既人都唔係做野既,堆埋一堆炒股,一個阿嬸講:"駛咩理佢係乜野股丫,跌個隻就買佢啱架啦."
---07最強既炒股方程式
故事3由我阿品琴日在天水圍輕鐵上聽到,一個肥師奶講電話:"你有冇聽過白花油呀?白花油呀!白花油個隻股呀,入佢啦.仲有個隻0X中電呀XXXXXX...
---唔係睇到佢個LOOK,我仲以為聽緊股票專家講野.

匿名 說...

RE:"很喜歡看Erica的文章, 未來會否出書呢? 如果有, 一定要買來看看.. "

我都有想過,可能將來會結集成書. 出年書展有賣.

匿名 說...

Dear Erica,

琴晚看了志雲飯局的paco訪問,終於等到訪問他,好幾年前已在各頒獎禮上聽歌手說感謝他的話,想這個人會不會是老闆呢?他一定是個很叻的人.看完他的訪問,我心裡有句話就是"很高興認識你呀".

希望志雲飯局有一日能邀請到楊受成&霍汶希做訪問,雖然坊間對他的私生活有很多壞的傳聞,但其他人不曾看看英皇的成績,由飛圖轉為英皇後,開始捧新人,謝霆鋒,twins,joey...很多很多,都有很好的成績,我覺得英皇係一間很"掂"的公司,低成本(用新人)培育高成果.

另外想推介你看明珠的"americas got talent".看完身心舒暢呢.
現在只能有bt睇住"britians got talent"中的冠軍paul potts.

剛看完張玉珊的美麗大學,睇到我一頭霧水,因為我好鄉里,唔識d品牌.同埋發覺要做到佢咁美麗都需要唔少錢去營造,哇哈哈.

其實我覺得你已係一個好靚,好有智慧的人,只係個髮型唔夠襯你,可以再好d,仲有d化妝打扮有改良的空間(不過要錢,我明既).

我覺得藝員唔及歌星咁幸福,有team可以幫你改良形象,好似鄭融,theresa,joey,原本係一個好普通既女仔,但係一包裝過後即係令人改觀.

*我都幾鬼多野講,但係有些意見可以幫到你啦.

匿名 說...

i find your personality hard to swallow and at times not well suited for the entertainment industry. although i admire your bluntless, i still feel that when u are broadcast to so many different individuals - some reservation would be nice. of course, erica can live her life the way she wants but when you question why reporters misinterpret your comments, you should know it's because of your bluntness.

normally, i assume reporters exaggerate on the truth but after watching your comment on mr. hk, i actually sided with them. you stated an obvious truth, the qualities of those guys were below par. however, i've learned to refrain from being judgmental on people. yes, they might not be the best built guys in hk but they might just have that personality factor that placed them in the competition. of all people, you should know how harsh criticisms are.

you demand respect but at the same token, you don't give it. you should really stop the whining. i wish you success and hopefully you'll learn what's appropriate to say in front of a live audience.

匿名 說...

hi 賭徒

你提起的那個憨居的 mark 價,又令我想起張震嶽的佳句:

他還告訴人家他,他是從美國回來;擁有大學學歷,西裝都是Armani.
我一眼就看穿,他全部都在唬爛.大學?大你媽個 x! 夜市進口的Armani.


我倒覺那爛鐵還沒那麼倒胃.

匿名 說...

今晚tvb 10:35 大国崛起

2005mhk18@gmail.com 說...

性格決定命運
--- i agree with this very much. but let me read a book about it before i write it.

2005mhk18@gmail.com 說...

小老婆?? that means 二奶﹖

2005mhk18@gmail.com 說...

第日選老公都唔差得去邊既
--- i have to admit i'm pretty good at picking men.

2005mhk18@gmail.com 說...

"抱抱良音" was such a great concept. i was still at pccw at that time...

2005mhk18@gmail.com 說...

昨天再仔細翻看詹瑞文在科大的演講(youtube),覺得很適合大家睇.有空不妨去睇下.有些對演藝事業都有幫助的.

----link pls!

2005mhk18@gmail.com 說...

只係個髮型唔夠襯你

--- yes i agree.
it's complicated.
i look good in middle length curly hair. so you may ask why didn't i get a perm? well, the effect of perming is far worse than "setting".

藤原記香 or all artists who always look good, usually spend 1.5 hours or more on getting hair and make up done each time. i spend an average of 45 mins, that's why.

匿名 說...

是!叫小老婆感覺良好一點啊!

二奶,只會叫人聯想起廣東話不正的外省女人;

情婦: 想起中年發福的上市公司主席,或中小企老闆(i.e. 才子常常描寫的那類) - 曾江可能是例外;

小老婆嘛,你會想起韋小寶的方怡,沐劍屏,或張無忌的小昭等.天給我作膽也不敢把袁小姐歸入前兩類吧!

匿名 說...

哇! 我好中意你呢篇o野!
借o黎放o係我XG,,=]

匿名 說...

Erica,

往事不可諫,來日猶可追,只要學到嘢再改正就得啦.化妝唔使改啦,因為妳素顏Look都好正.至於頭髮呢,就想一頭長髮飄飄兼要攣嘅,咁就勁有女人味啦,嘻!

ll都痴線,叫妳做佢小老婆,我就唔會咁衰啦,梗係做唯一嘅老婆(係唔係覺得Daniel好唔知醜呢),嘻~~~~~~:)

Daniel.