2007年11月23日

明 Blog 你 : 炮 轟 騎 呢 台

最 近 各 方 各 派 的 人 都 豪 不 客 氣 地 批 評 電 視 文 化 , 先 有 詹 瑞 文 跟 林 奕 華 籌 備 多 時 的 《 萬 千 師 奶 賀 台 慶 》 ; 接 是 進 念 的 劇 場 節 目 《 香 港 電 視 風 雲 》 , 有 句 抵 死 口 號 : 「 無 你 鬧 未 ? 亞 視 你 睇 過 未 ? 」 ; 再 有 杜 sir 大 鬧 騎 呢 怪 搞 騎 呢 台 ; 還 有 大 牌 歌 手 紛 紛 不 續 約 無 , 從 來 敢 怒 不 敢 言 的 歌 星 們 , 來 一 次 以 行 動 表 示 不 滿 , 令 娛 樂 圈 好 不 熱 鬧 。 冰 封 三 尺 並 非 一 日 之 寒 。 舞 台 、 電 影 、 音 樂 工 作 者 連 番 抗 議 , 加 上 何 定 鈞 革 命 性 入 主 亞 視 , 數 碼 電 視 快 將 推 出 。 2007 年 , 可 能 是 電 視 史 上 一 個 重 要 里 程 碑 。

膚 淺 對 白   浮 誇 演 繹



詹 sir 的 《 萬 千 師 奶 賀 台 慶 》 喚 醒 更 多 香 港 人 , 對 電 視 文 化 作 出 反 思 。

香 港 有 奇 怪 的 電 視 文 化 。 所 謂 的 綜 合 台 在 黃 金 時 段 播 2.5 小 時 劇 集 , 其 餘 時 間 重 播 多 7-8 套 , 為 何 不 改 名 叫 劇 集 台 , 裝 甚 麼 綜 合 台 。 細 看 劇 情 全 離 不 開 三 角 戀 爭 家 產 報 仇 , 對 白 淺 白 無 味 , 但 見 主 角 一 本 正 經 地 說 即 想 發 笑 , 演 員 說 「 我 」 字 時 都 用 手 指 指 向 自 己 , 講 「 你 」 字 時 就 用 手 指 指 向 對 方 , 假 如 現 實 生 活 是 這 樣 的 話 , 那 我 ( 指 自 己 ) 一 定 很 累 , 而 你 ( 指 你 ) 也 會 很 累 。 要 說 電 視 劇 的 不 合 現 實 現 象 , 寫 9,000 字 也 寫 不 完 , 也 無 謂 在 這 糾 纏 , 浪 費 筆 墨 。 電 視 文 化 奇 怪 在 這 樣 的 劇 集 , 這 種 叫 歌 星 吃 拖 鞋 的 「 遊 戲 」 節 目 , 年 復 年 的 亮 燈 台 慶 小 圈 子 頒 獎 典 禮 , 原 來 還 能 吸 引 一 群 固 定 觀 眾 。
慣 性 收 視 帶 來 了 多 方 面 的 惡 果 。 首 先 是 電 視 台 主 宰 了 娛 樂 媒 體 , 它 的 實 際 權 力 已 不 止 於 電 視 層 面 , 還 能 控 制 其 他 媒 體 。 比 如 前 陣 子 , 一 高 層 因 「 安 排 」 獎 項 分 配 的 新 聞 而 經 常 成 為 雜 誌 封 面 , 高 層 對 此 極 度 不 滿 , 立 即 封 殺 那 幾 家 雜 誌 社 , 禁 止 他 們 進 入 電 視 城 採 訪 ( 嘩 , 好 驚 啊 ) 。 又 例 如 前 陣 子 一 家 電 台 邀 請 了 某 電 視 台 旗 下 一 位 藝 人 主 持 節 目 , 某 電 視 台 不 放 人 , 怕 該 位 女 藝 人 開 咪 亂 , 於 是 致 電 電 台 叫 對 方 取 消 邀 請 並 隱 瞞 此 通 話 內 容 , 電 台 一 一 照 辦 , 免 得 得 罪 某 電 視 台 。 電 台 找 個 藝 人 當 主 持 這 個 small decision 都 被 別 的 媒 體 控 制 , 有 沒 有 搞 錯 ?


慣 性 收 視   主 宰 生 活



袁 彌 明 希 望 亞 視 改 革 後 , 能 播 放 更 多 提 升 普 羅 大 眾 文 化 水 平 的 電 視 節 目 。
《 地 球 深 度 行 IV 鐵 証 待 判

近 年 電 影 和 樂 壇 表 現 每 況 愈 下 , 大 家 有 目 共 睹 , 慣 性 收 視 卻 令 表 現 同 樣 每 況 愈 下 的 電 視 台 看 起 來 相 對 地 強 盛 , 大 氣 電 波 和 文 字 媒 體 不 得 不 向 這 個 假 象 低 頭 , 都 怕 了 無 , 怕 「 熱 播 」 電 視 劇 的 男 女 主 角 不 去 電 台 雜 誌 社 做 訪 問 , 怕 被 封 殺 。 膽 小 不 是 問 題 , 大 家 和 氣 生 財 不 就 好 了 嗎 ? 問 題 是 媒 體 之 間 對 無 劇 集 和 節 目 , 令 觀 眾 變 白 癡 這 個 事 實 都 避 而 不 談 , 虛 偽 地 把 讀 者 聽 眾 瞞 過 去 了 。 跨 媒 體 不 審 查 電 視 節 目 質 素 , 廣 播 事 務 管 理 局 對 無 又 沒 有 要 求 , 在 沒 有 任 何 進 步 壓 力 底 下 , 製 作 質 素 當 然 沒 有 上 調 的 必 要 。



慣 性 收 視 令 無 主 宰 了 兩 百 多 萬 香 港 人 的 生 活 模 式 , 那 批 觀 眾 習 慣 了 在 電 視 學 懂 生 活 , 他 們 眼 中 的 有 錢 人 就 是 爭 家 產 , 年 輕 人 就 是 談 兒 女 私 情 搞 三 角 戀 , 人 際 關 係 都 是 單 向 單 層 面 的 , 公 司 開 會 就 是 你 一 個 idea 他 一 個 idea , 老 闆 拍 板 實 行 那 一 個 , 散 會 , 而 idea 沒 被 取 錄 的 一 方 一 定 會 報 復 。 嚴 重 脫 離 現 實 , 但 已 深 深 地 刻 畫 在 觀 眾 的 意 識 形 態 中 。 關 心 社 會 的 人 都 一 致 認 為 , 無 應 利 用 這 股 慣 性 收 視 所 帶 來 的 強 大 影 響 力 去 提 升 香 港 人 的 民 智 , 推 動 多 元 社 會 , 太 一 廂 情 願 的 天 真 想 法 。 他 們 沒 有 藝 術 意 識 , 對 文 化 沒 有 的 熱 情 , 更 沒 有 絲 毫 意 識 要 對 社 會 負 上 傳 媒 的 專 業 責 任 。 Again , 慣 性 收 視 大 晒 , 沒 有 動 機 和 壓 力 去 負 沒 有 商 業 回 報 的 社 會 責 任 。


壟 斷 時 代   畫 上 句 號

打 破 慣 性 收 視 才 能 打 破 電 視 文 化 的 騎 呢 現 象 。 期 待 詹 sir 的 show 會 喚 醒 更 多 香 港 人 , 為 電 視 文 化 作 出 反 思 , 期 待 抽 籤 抽 到 數 碼 電 視 1 號 台 的 亞 視 製 作 更 多 能 夠 提 升 普 羅 大 眾 文 化 水 平 的 電 視 節 目 , 期 待 將 來 互 聯 網 電 視 發 展 , 會 完 全 取 代 傳 統 被 動 式 的 廣 播 模 式 , 為 壟 斷 多 時 的 電 視 獨 霸 主 權 , 畫 上 完 美 的 句 號 。

攝 影 : 陳 慧 安
服 裝 : BELLA
髮 型 : Martin of Hair
化 妝 : Kathy Lam of Ciao Bella
本 欄 逢 周 五 刊 出
撰 文 : 袁 彌 明

袁 彌 明 與 無 的 合 約 問 題 雖 未 解 決 , 但 她 毫 無 懼 色 狠 批 一 台 獨 大 的 局 面 , 即 將 畫 上 句 號 。



《 愚 樂 無 窮 》
說 「 我 」 字 是 用 手 指 指 向 自 己 , 講 「 你 」 字 時 就 用 手 指 指 向 對 手 , 假 如 現 實 生 活 是 這 樣 的 話 , 做 人 真 的 會 更 累 。 《 鐵 咀 銀 牙 》 劇 照



《 愚 樂 無 窮 》
原 來 《 味 分 高 下 》 這 種 叫 歌 星 吃 拖 鞋 的 「 遊 戲 」 節 目 , 也 可 以 吸 引 一 群 固 定 觀 眾 。

14 則留言:

匿名 說...

電視臺的節目已經不是現今群眾的唯一娛樂。
以後我們期待的是數碼電視開放式的互動節目,網絡供應商的自選頻道節目、紀錄片或自製的節目。


阪本龍一

匿名 說...

阪本龍一,

其實全球化趨勢自會對付無線,彌明今次只是作最後陳詞.Erica,要轉線了~~~~~~:}

Daniel.

匿名 說...

無線 d 節目講真真係幾恐怖.

kenfan 說...

It's very easy to criticize, but I believe a lot of effort has been put into the production of those 'crappy' shows.

There should always be room for improvement. Rather than just switching from one channel to another, perhaps a better way for healthy competition is

1. to provide an open broadcasting platform for amateurs. Video podcasting is a good medium, and I suggest you take a look at Paul Lin's shows which are of pretty high quality
http://www.rthk.org.hk/podcast/hk300.htm

2. Another issue is to provide more incentive (financial and otherwise) to attract people to join the production team. From the recent strike of WGA in the US, we can understand why shows like Heroes and Desperate Housewives are so attractive. They respect the production team and pay them significantly more than their counterparts in Hong Kong. We should do the same if we want to have quality shows on our TVs.

匿名 說...

最近睇左毛綫既sales presentation08 發覺佢又開始花錢(開水喉)去擴大自己既市場

雖然我都唔想佢一臺獨大, 但係我不能不承認佢"唔"係一個白痴
佢開始會多源化自己既節目&劇集,開設更多HD新頻道, 外購更多外國既節目&電視劇, 仲有就係用佢最叻果幾招:大蝦細,唔續約唔洗出鏡,敢言者"死",擦鞋者"升"...
佢為左確保自己既市場地位,2008年佢一定出盡全力打"敵"人!!
雖然佢大部份既電視劇都不合"現實現象",但係又有幾多香港人(或者唔係香港人)喜歡成日都睇100%既紀錄片呢?
08年我比較有興趣毛綫依幾套豦忄"兄弟","盜亦有道","珠光宝氣",睇完一兩集再講中唔中意...
不過依幾年我覺得毛綫既慣性收視有D每況愈下,有可能係因為全球化趨勢+互联網既影响+電視劇既質素下降...!
或者如果香港出現一個比佢更強大既集團 or 所有傳媒聯合起泥, 或者有可能改變到現時香港人既"民智,文化 水平"...

匿名 說...

Eric,

Take my advice, turn off the TV and all your pain and suffer will be gone. Or are you that stupid?

How stupid does a person has to be to criticize again and again something that is FREE?!

What a stupid cunt. Pathetic.

Stranger from America

Christina 說...

Hey Erica,

I agree. The TV shows in HK are relatively 'crap' in comparison to the ones in the U.S. I'm addicted to the TV shows in the U.S. such as CSI Miami, Desparate Housewives, Criminal's Minds...and so forth. I wished there're more variety of shows beside comedy/drama. Anyway, I really enjoy reading your blog. You managed to depict the culture in Hong Kong. Keep up with the good work ! Have a nice day.

Christina.

匿名 說...

講黎講去都係講呢d野,好悶,開始有點不耐煩。

2005mhk18@gmail.com 說...

講黎講去都係講呢d野,好悶,開始有點不耐煩。

---actually... me too... i guess that's it for TV culture of Hong Kong.

匿名 說...

Erica said...
講黎講去都係講呢d野,好悶,開始有點不耐煩。

---actually... me too... i guess that's it for TV culture of Hong Kong.

語言無味是香港人的深層次問題,除了股,馬,波,女人以外咩都唔識,勁鬱悶,唉~~~~~~:{

Daniel.

匿名 說...

全港多個聯手打造o既補選節目, 已經係一啲深度人士眼中o既垃圾....

Unknown 說...

你對無線咁多不滿,Why你又選港姐?
你都係TVB出黎個喎!

匿名 說...

反映o既香港多膠觀眾, 不過eric 唔敢講出口,

好似葉劉, 佢話民主一樣會選出希拉奶, 而唔直接講民主 選出 bushit 同陳小扁.

匿名 說...

The boat of Nora would be finish on this year under the Tsing Ma Bridge in HK!!!