2007年10月29日

明 刀 明 槍: 我 們 需 要 一 個 電 影 網 站


放大

上 星 期 到 朋 友 家 看 DVD 。 難 得 有 一 套 港 產 片 我 們 三 人 都 想 看 而 又 碰 巧 都 未 看 的 , 叫 《 導 火 線 》 。
導 演 葉 偉 信 是 行 中 聞 名 的 「 靚 仔 導 演 」 , 有 點 像 劉 華 , 性 格 cool cool , 特 別 受 異 性 歡 迎 那 種 。 第 一 次 見 葉 導 演 是 1997 年 , 在 九 龍 塘 cast 《 誤 人 子 弟 》 , 最 後 因 為 趕 回 美 開 學 , 不 能 參 與 一 角 , 到 現 在 還 覺 得 慚 愧 和 可 惜 , 因 此 特 別 留 意 這 位 「 靚 仔 導 演 」 的 作 品 。
早 年 令 我 印 象 最 深 的 是 《 爆 裂 刑 警 》 。 難 忘 黑 社 會 人 物 出 現 在 尋 常 百 姓 家 的 畫 面 , 與 女 學 生 和 神 經 癡 呆 婆 婆 的 interaction 竟 創 造 出 如 此 搞 笑 而 富 人 情 味 的 效 果 , 同 時 卻 無 礙 警 匪 追 捕 當 中 緊 湊 氣 氛 , 極 具 風 格 。 聽 說 此 電 影 當 年 在 多 倫 多 國 際 電 影 節 叫 全 場 觀 眾 大 聲 喝 采 。 之 後 的 《 朱 麗 葉 與 梁 山 伯 》 同 樣 叫 人 眼 前 一 亮 。 到 近 年 的 《 殺 破 狼 》 和 《 龍 虎 門 》 , 肯 定 了 葉 導 是 個 拍 武 打 片 的 天 才 。



zoom
言 歸 正 傳 , 那 我 為 何 沒 有 在 戲 院 捧 《 導 火 線 》 的 場 呢 ﹖ 因 為 1) 它 在 YAHOO ! 電 影 的 平 分 只 有 3.5 粒 星 ; 2) 我 在 now.com.hk 網 站 看 票 房 , 它 上 映 8 天 輕 取 500 多 萬 票 房 後 停 滯 不 前 , 稍 嫌 有 點 後 勁 不 繼 。 看 過 DVD 後 , 我 即 時 後 悔 沒 有 去 戲 院 看 。 打 鬥 場 面 有 點 花 巧 , 但 逼 真 得 很 , 感 覺 拳 拳 到 肉 。 有 幾 個 top tracking shots , 三 個 字 : 靚 到 爆 ! 每 個 frame 的 畫 面 都 很 美 很 美 , 顏 色 豐 富 , 畫 面 composition 構 思 得 很 細 膩 , 證 明 場 景 選 擇 甚 至 服 裝 配 合 都 是 一 絲 不 苟 的 。 武 鬥 亦 沒 有 明 顯 的 反 駁 位 , 例 如 : 車 ﹗ 後 面 「 」 佢 咪 得 ! 故 事 有 點 單 薄 , 也 有 反 駁 位 , 譬 如 剛 當 完 底 後 的 古 天 樂 理 應 「 草 」 一 陣 來 確 保 安 全 , but anyways , 整 體 來 說 我 們 都 很 喜 歡 《 導 火 線 》 , 還 即 時 把 所 有 bonus materials 煲 完 。

我 想 說 的 是 , 香 港 需 要 一 個 統 一 的 電 影 網 站 , 我 實 在 不 能 依 靠 YAHOO ! 電 影 的 ratings 來 選 看 港 產 片 , 有 些 「 會 員 影 評 」 會 把 你 氣 得 吐 血 。 而 且 不 知 道 電 影 公 司 有 沒 有 派 人 故 弄 玄 虛 , 不 理 是 非 黑 白 都 大 讚 特 讚 。

因 為 有 www.imdb.com ( International Movie Database ) , 選 西 片 就 容 易 快 捷 得 多 , 所 有 ratings 過 8 分 的 , 我 都 可 以 安 心 叫 朋 友 一 塊 兒 看 , 是 信 心 保 證 。 看 了 喜 歡 的 電 影 後 , 我 通 常 會 再 到 imdb 一 遍 , research 一 下 導 演 及 演 員 以 前 的 作 品 和 個 人 經 歷 , 看 喜 歡 這 電 影 的 人 推 薦 哪 一 部 同 類 電 影 等 等 。

中 國 有 個 像 imdb 的 網 叫 中 國 電 影 資 料 館 ( http://hk.cnmdb.com ) , 資 料 居 多 , 影 評 欠 奉 , 而 且 「 愛 國 」 味 太 濃 , 不 適 合 港 人 口 味 。

有 些 導 演 為 知 道 電 影 口 碑 , 更 不 惜 到 香 港 討 論 區 , 可 謂 歇 斯 底 里 。 那 個 討 論 「 你 地 覺 得 湯 唯 色 戒 唔 剃 加 拿 大 毛 核 突 嗎 ? 」 的 網 站 ? 算 啦 !

有 了 統 一 的 網 站 ﹐ 查 導 演 演 員 資 料 不 用 再 到 search engine﹐ 查 票 房 不 用 去 now.com.hk。 這 個 認 真 而 資 料 齊 全 的 網 站 應 該 會 吸 引 到 一 群 真 正 愛 戲 之 人 寫 有 品 質 的 影 評 ﹐大 眾 平 民 可 在 其 看 ratings﹐ 始 終 比 聽 一 般 不 懂 欣 賞 電 影 的 人 口 中 的 所 謂 “口 碑 ”好 ﹐ 那 好 的 電 影 就 不 會 被 無 辜 埋 沒 得 無 影 無 蹤 。



17 則留言:

匿名 說...

Erica,

導火線用的是軍事格鬥術,或祖國說的散打,其實是可以一擊致命.特別係拳擊腮骨是最危險,切記~~~~~~!:{

P.S.其他沒看過,無法評論~~~~~~:{

Daniel.

匿名 說...

呢篇幾好,有進步,有point,比之前果d 好左.但有2樣重要野無提到,

1. 目前香港電影市道遇到的經營問題,引至電影業不佳,從而因有左統一電影網站的好處.

2. 香港的所謂影評一直都是不客觀,一係就幾乎全部以 art film , 超級hollywood 大製作去比拼,變成好 k 型,所有港產片都係垃圾. 一係就雜誌報章由一d 靚仔靚妹根本佢地都唔睇電影但又走去評電影,根本無料,王家衛電影又話睇唔明,睇唔明又會話[主題唔清晰].

你唸下,由[ 如何寫影評]呢part 已經令香港電影業甚至觀眾都一舊雲.

CV 說...

sometime i use this one: http://www.lovehkfilm.com/
http://p202.ezboard.com/blovehkfilm
but i can't find the polling thing in this site

2005mhk18@gmail.com 說...

good site... but it's in english...

匿名 說...

舖緊瀝青

匿名 說...

有 Point,開始有料,唔再講果d乜乜徐子X 果 d八婆野,開始d料o黎緊,期待期待,在八掛與義勇之間, 睇下 erica 你點走.

匿名 說...

唔知DANIEL有無睇過日本的K1, 中國的散打簡直係唔入流...

匿名 說...

Erica,

不如下個專欄搵香港既痴漢做下題材丫!

Boris

匿名 說...

you can check www.mov3.com or http://www.hkfilms.com/ Well, cannot compare with imdb...but still okey

匿名 說...

Anonymous,

多謝提點!無睇過,但有睇泰拳.一句話:藝高人膽大,膽大藝更高~~~~~~:)

Daniel.

匿名 說...

Erica,

你想用的詞語應該係"犯駁",唔係"反駁"呀.

Peng

匿名 說...

http://movie.hkbloggers.org/
光影筆記

匿名 說...

個 blog 都係強調 woody allen 幅相.

點解一講到電影,就一定係標榜 woody allen 呢,唔通一定係地球上只有佢至識電影?咁占士金馬倫,史堤芬史匹堡,阻住老卡屍....又係唔係定性為[ 因為好商業電影,唔係 Art Film 無道德藝術情懆 ] 所以佢地既電影一定唔可以提呢? 就算提,都要彈彈彈,只要一唔係 art film 就無文化喇.

匿名 說...

我覺得應該搵唐素琪拍戲,香港電影正垃圾。

匿名 說...

Erica,

香港的電影事業都有很悠久嘅歷史,不過諷刺的是沒有一個好像imdb的電影影評網站,這可能跟香港人看電影的習慣性有關係.

香港客觀環境影響到香港人不太著重於懂得觀賞電影的習性,因為除了電影之外還有很多比電影更吸引的相類似消閒媒體可給予他們選擇例如:打電視遊戲,online game,網上活動...等,因近這十年來這些媒體發展一日千里,互動性比電影媒體有過之而無不及,所以近年來沒有一個比較專門的電評網都是事必有因.

匿名 說...

這套戲情節緊湊,但略嫌太似甄子丹的個人表現,古天樂等人就淪為大配角,因為戲始終是整體合作的。

匿名 說...

玩過 douban.com 沒有﹖