2008年3月12日

高慧然: 租 下 紅 館 學 唱 歌

一 個 自 稱 熱 愛 寫 作 的 人 , 託 朋 友 的 朋 友 的 朋 友 問 我 , 怎 樣 才 能 獲 得 出 版 社 的 合 約 及 報 章 的 專 欄 , 好 讓 他 坐 下 來 , 安 安 心 心 寫 第 一 個 字 。
這 樣 的 問 題 不 是 第 一 次 遇 到 了 , 怎 麼 答 都 不 能 讓 人 滿 意 。 只 好 一 笑 置 之 。
熱 愛 是 單 純 的 , 熱 愛 寫 作 , 就 埋 頭 寫 好 了 ; 熱 愛 唱 歌 , 就 張 開 嘴 唱 好 了 ; 熱 愛 攝 影 , 就 陶 醉 攝 影 好 了 ; 母 性 泛 濫 , 就 生 兒 育 女 好 了 … … 一 個 真 正 熱 愛 寫 作 的 人 , 不 會 懷 揣 出 版 社 的 合 約 , 收 了 巨 額 版 稅 才 開 始 寫 第 一 個 字 ; 一 個 熱 愛 唱 歌 或 攝 影 的 人 , 也 不 會 租 下 紅 館 或 訂 下 攝 影 展 會 場 , 才 開 始 學 唱 第 一 個 音 符 , 買 第 一 部 相 機 ; 享 受 兒 女 樂 的 , 不 該 視 養 兒 育 女 為 投 資 , 保 證 回 報 豐 厚 才 把 避 孕 藥 扔 進 垃 圾 桶 。
我 不 知 道 別 人 是 怎 麼 做 的 , 至 於 我 自 己 , 寫 第 一 本 書 的 時 候 , 為 了 爭 取 完 整 及 安 靜 的 寫 作 時 間 , 每 天 早 上 四 點 鐘 準 時 起 床 坐 到 電 腦 前 。 我 不 知 道 該 怎 樣 投 搞 , 也 不 知 道 寫 作 這 個 行 業 前 景 如 何 , 我 只 是 想 寫 , 這 是 我 唯 一 的 動 力 。 做 了 幾 年 合 約 作 者 , 老 實 說 , 寫 書 絕 對 不 是 賺 錢 的 職 業 , 酬 勞 只 夠 買 花 , 因 為 熱 愛 , 所 以 自 覺 滿 手 馨 香 。
當 然 , 所 有 的 作 者 骨 子 都 有 一 點 點 「 人 來 瘋 」 , 希 望 把 文 字 展 現 在 讀 者 眼 前 , 現 在 有 了 blog , 只 要 願 意 寫 , 一 定 有 辦 法 把 自 己 騷 出 來 。
借 用 一 位 朋 友 的 話 , 「 買 六 合 彩 不 一 定 中 頭 獎 , 但 不 買 , 就 一 定 中 不 了 頭 獎 。 」 寫 了 不 一 定 出 書 , 但 不 寫 , 永 遠 出 不 了 書 。

4 則留言:

匿名 說...

彌明:

很多人說做了再說,有缺失.

應該是,從沒做過的,虛心的找有經驗的人教自己,以後再走自己的路:)

Daniel.

陳大文部落 說...

我欣賞這篇文。

Christina 說...

This is actually an inspiring article. Good job !

匿名 說...

但能出書又如何呢?好似好多人都敢寫愛情小說,跟住就拎出街賣,但內容就....

120頁連兩萬字都唔夠,十頁紙就係記錄兩個人嘅電話記錄,重要係一句說話一段....

一係D書就係記錄一個人嘅行行企企,我家姐曾經買過一本:穿Kenzo的女人,好多年前出過,就只係記住作者點樣講人事非。

出書,唔係對大眾講作者想講嘅故事,而係影響緊一大群人嘅思維,一個人嘅自私思維落於紙上,跟住會有一班為數唔少嘅追隨者去奉行呢D「原則」

Erica姊,希望你出嘅書可以引起大家共鳴吧!雖然唔知妳寫嘅內容係乜...