2007年12月1日

明 刀 明 槍: 演 唱 會 觀 眾 好 難 頂



經 濟 好 , 股 市 好 , 市 道 好 的 最 佳 的 證 明 就 是 演 唱 會 開 個 不 停 。 我 看 演 唱 會 只 有 一 個 要 求 : 歌 手 的 演 唱 能 力 , 即 是 音 色 。 至 於 視 覺 效 果 、 舞 臺 設 計 、 娛 樂 性 和 嘉 賓 陣 容 只 不 過 是 次 要 的 考 慮 因 素 。 明 知 有 些 歌 手 live 要 唱 得 比 CD 難 聽 , 何 苦 以 5 倍 CD 的 價 錢 折 磨 耳 膜 3 個 多 小 時 , 即 使 是 免 費 票 也 得 衡 量 一 下 機 會 成 本 。 慶 幸 這 兩 年 很 多 大 牌 歌 星 、 超 班 過 江 龍 、 實 力 新 人 、 和 80 年 代 歌 手 復 出 , 讓 我 這 個 非 演 唱 會 常 客 都 大 飽 耳 福 , 平 均 每 兩 三 個 月 聽 一 場 , 都 是 佳 品 。



聽 演 唱 會 , 可 以 選 歌 手 , 選 日 期 , 選 座 位 , 最 慘 是 不 能 選 坐 你 旁 邊 的 觀 眾 。
就 剛 剛 的 郭 富 城 舞 林 正 傳 , 坐 我 後 面 的 觀 眾 令 我 不 知 好 嬲 還 是 好 笑 。 他 明 顯 是 有 備 而 戰 , 早 一 兩 天 已 煲 熟 了 報 章 雜 誌 上 的 圖 文 , 來 看 是 為 了 證 實 , 而 不 是 欣 賞 。
( A= 身 後 的 觀 眾 , 是 位 小 姐 。 )
A : 「 嘩 , 真 係 好 似 將 條 T Back 當 上 衫 喎 。 」
A : 「 玩 雙 槓 都 唔 係 抄 jolin 啊 ? 都 唔 似 , 兩 回 事 。 」
A : 「 嘩 , 呢 個 就 係 黃 金 甲 ? 報 紙 睇 都 OK , 點 解 現 場 睇 成 隻 雞 咁 ! 住 『 雞 衫 』 唱 4 首 歌 喇 , 唔 係 要 住 佢 唱 慢 歌 , 無 feel 喎 。 」
A : 「 雜 誌 話 係 紅 色 龍 蝦 ? 我 覺 得 似 鹹 蛋 超 人 多 ! 」
A : 「 點 解 無 濕 身 look ? 呃 錢 呀 ? 」
A 小 姐 , 如 果 我 不 是 圈 中 人 , 早 已 怒 啤 了 你 很 多 遍 , 忍 不 了 更 會 毫 不 客 氣 地 破 口 大 罵 。 不 過 , 唉 , 算 了 , 我 ! 忍 ! 你 !



上 年 關 淑 兒 演 唱 會 , 又 有 兩 位 小 姐 在 我 前 面 , 關 小 姐 每 唱 一 首 歌 , 她 們 其 中 一 位 就 會 說 「 呢 首 聽 過 」 、 「 呢 首 無 聽 過 」 、 「 呢 首 有 印 象 」 , 像 撕 菊 花 的 無 知 少 女 在 問 「 他 愛 我 」 「 他 不 愛 我 」 一 樣 煩 人 。 「 喂 ! 你 聽 過 又 點 , 無 聽 過 又 點 啊 ? 同 你 朋 友 講 有 鬼 用 啊 ! 」 當 然 , 這 是 我 心 的 潛 臺 詞 。

但 是 觀 眾 太 正 經 又 有 問 題 。 上 兩 個 禮 拜 我 去 看 Eason , 一 行 四 人 都 是 Eason fan 屎 , 可 能 票 是 朋 友 老 闆 送 的 關 係 , 旁 邊 全 都 是 白 領 , 沒 人 拿 熒 光 棒 , 個 個 好 像 擠 也 不 笑 , 令 氣 氛 變 得 很 凝 重 。 我 們 興 奮 大 叫 時 , 前 面 的 人 會 轉 個 頭 望 我 們 一 眼 。 臨 完 場 唱 快 歌 時 , 大 家 都 站 起 來 , 就 是 我 附 近 那 群 人 動 也 不 動 , 有 些 你 眼 看 我 眼 的 , 站 起 來 又 有 點 尷 尬 , 不 站 又 心 有 不 甘 。 管 他 的 , 即 使 不 合 群 , 即 使 擋 後 面 的 觀 眾 , 我 們 也 不 願 錯 過 與 「 神 」 同 樂 的 機 會 。

專 業 的 歌 手 投 入 地 在 台 上 演 出 , 事 前 辛 苦 準 備 了 好 幾 個 月 , 自 己 掏 錢 包 買 票 來 看 的 觀 眾 , 也 麻 煩 投 入 些 。 演 唱 會 是 歌 者 的 表 演 , 他 們 為 觀 眾 帶 來 難 忘 的 一 夜 ; 而 我 們 能 回 饋 歌 者 的 , 不 止 是 那 張 票 的 收 益 , 而 是 一 股 投 入 忘 我 的 熱 情 。

12 則留言:

匿名 說...

Erica,

相信小妮會有共鳴~~~~~~:}

Daniel.

匿名 說...

Erica,

你話在concert裡應該比較注意歌手的唱功,我也很有同感,不過我覺得香港大部份歌星都有同一個弊病,就是與樂器不咬玄(即不能伴隨樂器去演奏),其實好比一名足球員伴隨他練習的足球一樣,有先天的知質,但缺乏了後天的培養,又何得何能會培育出一個真正可以於演唱會最需要及最精彩的現場表演solo呢?這可能與香港環境因素有莫大關係,因為"歌星"這個詞意在HK是不能代表佢真是一個純粹搞音樂的人,意思可能係佢在音樂skill方面比其他如演戲,做MC或有關娛樂事業方面高一點
在這個議題下反過來用上述的邏輯推斷,香港在90's至現在(妳都說:慶幸這兩年很多大牌歌星、超班過江龍、實力新人、和80年代歌手 復出,才會讓你這個非演唱會常客都大飽耳福)又怎會培養出一班懂得欣賞演唱會的人呢?
這都反映了我這種異類,只會聽有實力及外國音樂的人,才會懂得分別本地樂壇好壞之處,我相信Erica你也屬於異類罷.....:(

Christina 說...

Hey Erica,

This is hilarious !!! Yes, I agree that your surroundings affect your mood. I like your blog coz it reflects the culture and people's mentality in HK. Maybe you can write this little incidence in your new book.

Allright, have a nice day.
Christina.

匿名 說...

You seem self-centered.

肥貓看世界 說...

我都最憎是一些人睇戲或演唱會時,多多聲氣

匿名 說...

This little incidence is really minor. This is very common, nothing new.

匿名 說...

我早就揾唔到睇現場O既理力. 除非包全院.

匿名 說...

其實每個人都有自已性格,唔一定需要和其它人一起大呼小叫,如果可以一起歡呼當然最好,不能也不要介懷他人不合群!

匿名 說...

Andy,

You are absolutely right!

匿名 說...

andy1721 said...
其實每個人都有自已性格,唔一定需要和其它人一起大呼小叫,如果可以一起歡呼當然最好,不能也不要介懷他人不合群!

同意,但評頭論足的事情,散場後做會好好多.

正如數年前,我跟朋友看雷霆戰警,整個戲院陶醉於緊張的劇情,我朋友忽然問我事情!他被OL怒啤之餘,我要示意他收聲,真係醜到爆:o

Daniel.

匿名 說...

都
要有專業表演者
都需要投入觀眾

匿名 說...

人地叫唔得, 你叫人地啤你就覺得係人地問題, 你都係雙重標準喎!