2007年6月29日

前晚跟PIP同學們去捧JIM SIR的場﹐在銅鑼灣看<<戲王之王>>。
其中一位同學帶了兩位朋友同行﹐而其中一位名叫青霞。
實在把我乾嚇呆了
林小姐﹐希望我的驚呆表情沒把您嚇倒。

19 則留言:

匿名 說...

Did she recognise you? It must be exciting in meeting Mrs. Ying.

匿名 說...

林青霞?=]

匿名 說...

由你選港姐的那時候開始,
我其實覺得你幾靚
但近日睇到同事三分親中的你
就覺得你樣衰 ( 唔係最近睇 face, 我都唔認得係你 )

講真, 我好欣賞你呢種直話直說的性格
因為我都係 ,
但我覺得有d野始終要避忌
呢個世界唔係得你一個人!
個個人都有自己脾氣,有自己既睇法

係呀, 睇完你個blog又鬧係有d自虐架!
你叫我地唔好再睇真係好o岩
但咁你係度評論人地? 人地d野又關你事?
點解你又唔同自己講話唔好再睇?
自己做到咁自虐又為咩呀? 搏出位?

你呢種人真係唔紅
你唔應該鬧face, 仲要多謝佢tim
如果唔係,你個blog依家點會咁多人睇呀?!

Barry 說...

Anonymous點解敢鬧人唔敢留名!

匿名 說...

TO anonymous:
有時好難明白,點解香港有人連基本的邏輯思維和基本分析理解能力欠奉?
即係咁,
A)假如你在你BLOG寫你對事情的看法,而不是去人家的BLOG寫你主觀的看法,這還算叫做尊重。
B)假如你在人家BLOG處留下幾句人身攻擊的言論。這叫做挑釁撒野。
C)假如你在人家BLOG留言人身攻擊,繼而被另一個讀者直斥其非,這叫做自取其辱。

當然,又是老掉牙的重點:慎言和冷靜的道理。

連最基本對主人家的尊重也不懂,出言不遜。一來就說人家「樣衰」、「唔紅」…。老實說,縱使你用意是出於善,也只不過是錯做好人。(更何況你的言談就是為攻擊而攻擊,建設性的建議也沒有)
況且,我真想向你討教一下。既然你能把她定義為「樣衰」,那何以為「樣靚」?
每個人心中都有一把尺去衡量人和事。大概你心中的一把尺,不是把標準定得太高,就是你那把尺是「雙重標準」~嚴以律人,寬以待己是也!

匿名 說...

Erica,

Keep it real.

Stuff the personal attacks (c'mon -is that the best they can do?)

"What doesn't kill you makes you stronger."

p.s. good to some recognition for your courage and intellect

匿名 說...

To barry:因為佢地咪係Fxcx個班人突登用 匿名話Erica囉.唉..!

To Erica,please ignore them.We fully support you.

TiN 說...

別太在意外間的報導, 我也曾經在我的網頁內向其他網友說過 "我的blog, 只是與網友抒發自己的個人感受, 觀點縱然強烈亦只是我的"個人觀點", 我並沒有強迫其他網友去認同我的想法呢! 相信每位網友的blog也是一樣啊."

最重要的是, keep in mind "我就是我" ,而自己並非做一些傷天害理的事情便問心無愧了, 祝工作順利~另代我朋友你舊同學向你問好! :)

匿名 說...

又系一班無聊香港人互罵...
erica你個blog確實create 好多conflicts+arguments...

匿名 說...

Anonymous:

Are you feeling shame on your senseless words? Please respect yourself.

匿名 說...

袁小姐, 剛從周刋見到你對葉翠翠的批評, 本人實在忍不住要上來投訢你. 上一次你批評STEPHY英文唔得, 今次又話葉翠翠唔知塞咩變成咁. 令我覺得你個人好CHEAP, 諗野好低能,幼稚. 首先, 你有得去外國讀書好叻咩, 咪又係香港讀唔到, 被家人丟到外國, 香港好多呢D人啦, 以為自己英文的叻, 扮晒野, 有料就香港升到學啦. 仲有, 如果你自己係有料既就上左位啦, 駛咩而家成日扮率直去批評人呀, 你就好似EDISON呢批番書仔咁, 成日話自己有性格, 勇於批評. 其實呢D叫冇家教, 人地發生過咩事你知咩?? 成日要批評人先見報, 我真係覺得你好CHEAP呀, 成日以為你自己好索, 其實你自己格衰你唔知.

匿名 說...

要你批准先可post, 一定係成日有人上來俾意見你, 話你, 又唔想俾人知啦, cheap友

2005mhk18@gmail.com 說...

silly anonymous comments again. i would post all comments that do not have the f word.

2005mhk18@gmail.com 說...

andyw: recognize me? hell no!

匿名 說...

First of all, I must admit that I am not a fan of yours...
Only after reading recent hot news that I start to learn that you were in the same years as 葉翠翠... I really think that you are much prettier than her, but everyone knows that the TV business is very complex and doesn't just rely on beauty to earn the championship. And, what's more... who cares who is the champion anyway these days??
Actually, even before the paparazzi or you report on the
change in Ms's Yip facial profile, many of us working the hospital noticed it ( actually we work in a department closely related to these stuff and we also had seen some 2nd/3rd line female stars doing these surgery in PUBLIC hospital but demanding for PRIVATE service... *_*, we do curse while serving them...)... but I couldn't not believe that as a young and inexperience actress like you dare to write it out and tell others.
I do appreciate your guts, really do!!! Especially you are working in the group everyday and must have face a lot of " white eyes"... I guess you have your own social gp so you doesn't really care about those chicks ...
Finally, I like your acting in 同事三分親, you are not that fat as the paparazzi said and your acting is obviously better than Suki ( the worst actor in that TV series).
Keep it up and all the best to your work/ life and everything :)

匿名 說...

Erica 提到...
silly anonymous comments again. i would post all comments that do not have the f word.
妳這樣說實在太偽善,我在這之前曾post過兩次comments,沒有人身攻擊及謾罵,也更沒半個粗俗的字詞,有一個就是昨天comment, 是余秋雨對名譽的看法,最後沒被妳通過張貼出來,實在不明白妳害怕什麼。妳這種偽善的說話,其他人不知道,至少我知道,希望妳能言行一致, 我就即管看看今次的comment會不會給張貼出來。

2005mhk18@gmail.com 說...

因為stephy 事件那幾天comments 實在太多﹐所以我看到人身攻擊我的留言都沒有post 出來。而且當時我還沒確定這個原則。作天有位朋友提議﹐以後所有留言中﹐要有幸姓有名有blog的非anonymous才post出來。也不無道理。

2005mhk18@gmail.com 說...

不如你再send多一次吧﹗

匿名 說...

唔理解成件事的真相便去亂罵人的人,即係與無知識,野蠻的人沒有分別.

p.s. 有一種人有資格用無名氏,就是每年歡樂滿東華捐錢又唔係想出名既人.