2008年7月28日

蘋果日報:失蹤 (蔡瀾)

香 港 書 展 開 到 當 今 , 也 有 十 數 屆 了 吧 。 參 加 過 幾 回 , 近 年 來 的 都 因 為 和 我 帶 團 出 國 撞 期 , 沒 趕 上 。 每 年 到 了 這 幾 天 , 都 是 日 本 水 蜜 桃 最 成 熟 的 呀 。
今 年 的 書 展 提 早 了 , 出 版 商 約 了 倪 匡 兄 和 我 做 一 個 講 座 , 之 前 兩 天 , 又 有 叫 我 們 出 席 簽 名 會 。
星 期 三 下 午 到 達 會 場 , 走 了 一 圈 , 和 往 年 一 樣 , 好 不 熱 鬧 。 但 書 展 這 回 事 , 好 像 走 進 北 京 上 海 的 大 型 購 書 中 心 , 一 看 眼 花 繚 亂 , 頭 一 陣 暈 , 不 知 道 要 買 些 什 麼 書 才 好 。
「 倪 匡 先 生 到 了 沒 有 ? 」 我 問 天 地 出 版 的 同 事 。
她 回 答 : 「 到 了 , 聽 說 是 在 作 者 簽 名 會 場 的 , 不 在 大 廳 面 。 」
「 請 你 找 人 帶 我 去 。 」 我 說 。
「 我 自 己 來 好 了 。 」 她 也 不 知 道 在 什 麼 地 方 , 問 了 老 半 天 , 經 過 了 「 兒 童 天 地 」 那 部 份 。
「 哈 , 倪 匡 兄 返 老 還 童 了 。 」 我 笑 說 。
有 個 舞 台 , 作 者 坐 在 上 面 , 下 面 幾 排 鐵 欄 , 維 持 次 序 。 倪 匡 兄 簽 名 簽 得 手 軟 。
「 請 簽 名 。 」 我 買 了 一 大 堆 倪 匡 兄 的 新 書 , 在 他 身 後 大 喊 , 嚇 得 他 一 跳 。
「 你 老 兄 開 什 麼 玩 笑 嘛 。 」 他 說 。
見 到 老 友 陳 淑 莊 , 今 年 有 本 新 書 叫 《 政 . 戲 . 伊 人 》 。 她 也 是 小 倪 匡 迷 , 排 隊 等 簽 名 。
忽 然 , 嘩 聲 大 作 , 所 有 排 隊 的 人 都 跑 到 另 一 邊 去 , 原 來 是 個 不 知 名 的 小 歌 星 , 搶 了 倪 匡 兄 的 鋒 頭 。
我 們 這 班 所 謂 的 「 老 」 作 家 , 被 記 者 看 在 眼 , 安 慰 地 向 我 說 : 「 時 代 不 同 了 。 你 對 這 群 歌 星 作 家 有 什 麼 感 想 ? 」
「 時 代 的 確 不 同 了 。 」 我 說 : 「 五 年 、 十 年 、 二 十 年 之 後 的 書 展 , 倪 匡 兄 照 樣 還 在 這 簽 名 , 她 們 將 會 失 蹤 。 」

(蔡瀾)


4 則留言:

匿名 說...

EXACTLY,我今年23歲,當年讀中3,4時(約6.7年前),想搵個朋友陪去書展都難,個個一聽到就話:唔係呀??咪扮乖la,書展甘無聊"
而家個個搶住要去,買埋d寫真集,入面一篇稍為有意義既文章都冇
到今時今日,我每個星期起碼睇3-4本亦舒,但我唔會再去書展!

Dilman 說...

真架, 五年十年後, 你估下有幾個所謂 "才女" 會重係度呀......

匿名 說...

"我每個星期起碼睇3-4本亦舒" is on par with those who goes to the Book Fair for 寫真集! Oh well, bad taste if forever....

匿名 說...

五年+年後仲有幾多係度我唔知,但袁彌明一定唔係度囉,嘩哈哈