2008年4月5日

對 一 個 不 值 得 愛 的 人 死 心

讀 者 來 電 郵 問 : 怎 樣 才 可 令 自 己 對 一 個 不 值 得 愛 的 人 死 心 ?
我 沒 有 追 問 她 與 男 友 發 生 過 的 矛 盾 和 摩 擦 , 還 不 過 是 千 遍 一 律 地 重 複 的 鬧 劇 一 場 。
對 一 個 錯 誤 對 象 執 迷 的 朋 友 , 我 從 來 不 懂 得 安 慰 , 因 為 通 常 在 這 段 戀 情 開 始 和 發 展 時 , 我 已 不 斷 像 投 資 廣 告 後 的 法 定 提 醒 字 句 般 說 明 : 「 哪 怕 放 縱 地 愛 一 個 壞 男 人 , 但 一 定 要 知 道 自 己 的 位 置 、 風 險 、 危 機 , 別 身 亂 來 。 」 當 然 , 如 果 愛 情 真 的 可 以 這 麼 理 智 地 處 理 的 話 , 相 信 世 上 再 沒 有 情 傷 這 回 事 了 。

現 代 女 性 都 得 獨 立 地 處 理 公 事 、 家 事 、 感 情 事 , 哪 有 剩 餘 時 間 和 精 力 理 會 情 傷 ? 所 以 我 們 更 要 學 會 不 沉 淪 不 值 得 你 愛 的 人 , 讓 他 令 你 受 的 傷 害 止 蝕 , 重 新 提 起 精 神 找 值 得 你 愛 的 。 籠 統 點 說 就 是 : 「 周 街 都 是 男 人 , 唔 好 再 諗 個 衰 人 喇 。 」 再 說 就 是 : 「 連 卡 佛 每 季 都 有 新 鞋 , 做 咩 成 日 記 住 屋 企 刮 腳 對 舊 鞋 喎 ? 」 刮 腳 的 鞋 不 會 因 為 你 痛 而 變 得 不 刮 , 相 反 , 每 次 把 它 穿 上 就 會 觸 及 舊 傷 口 , 何 苦 ?
講 了 一 大 輪 道 理 , 倒 有 幾 個 比 較 務 實 、 有 建 設 性 的 解 決 方 法 。
第 一 , 不 要 渴 求 一 個 答 案 。 不 要 反 問 自 己 他 為 何 不 愛 你 , 為 何 背 叛 你 。 得 不 到 他 的 答 案 而 反 複 地 自 責 只 會 令 自 己 受 傷 害 。 人 , 特 別 是 女 人 , 偏 愛 沉 迷 在 受 害 人 的 角 色 , 受 人 同 情 、 憐 憫 , 不 願 面 對 現 實 。
第 二 , 不 要 把 那 人 理 想 化 。 不 要 因 為 悲 劇 收 場 而 誤 以 為 這 是 一 個 蕩 氣 迴 腸 的 愛 情 故 事 , 誤 以 為 這 人 是 你 一 生 最 愛 。
第 三 , 要 原 諒 那 個 傷 害 過 你 的 人 。 不 原 諒 , 心 有 不 甘 , 覺 得 他 欠 你 的 沒 有 還 清 , 你 就 會 變 得 執 。
撤 退 一 段 感 情 像 戒 毒 一 樣 難 , 愈 有 害 的 東 西 偏 偏 愈 誘 人 , 只 有 靠 你 自 己 的 決 心 和 耐 力 , 毒 癮 散 了 又 是 一 片 海 闊 天 空 。 不 知 你 有 否 聽 過 孟 敏 墮 甑 的 故 事 。 孟 敏 背 甑 走 , 不 慎 失 手 , 甑 墜 地 打 破 了 , 孟 敏 頭 也 不 回 繼 續 向 前 走 。 這 事 被 當 時 的 名 士 郭 林 宗 看 見 了 , 問 他 , 他 回 答 說 : 「 甑 既 已 破 , 視 之 何 益 ? 」 學 孟 敏 灑 脫 地 擺 脫 過 失 , 別 作 無 益 的 惋 惜 。
亦 舒 作 品 《 忘 記 他 》 封 面 寫 : 「 許 多 身 心 都 已 經 痊 癒 的 女 性 , 看 到 從 前 叫 她 流 淚 的 人 , 都 會 訝 異 得 不 置 信 地 問 自 己 : 是 嗎 , 就 是 這 個 人 ? 怎 麼 可 能 ? 」 這 往 往 是 許 多 年 後 偶 遇 曾 讓 你 放 不 開 的 男 人 時 的 潛 臺 詞 。 驀 然 回 首 , 流 過 的 淚 早 歸 塵 土 ; 那 個 人 也 只 不 過 是 生 命 中 可 有 可 無 的 過 客 。

13 則留言:

匿名 說...

彌明:

時間就是王道!

Daniel.

匿名 說...

現在時代不同,女性們應愛自己多一點。

匿名 說...

Whitney Houston - Greatest Love Of All
http://www.youtube.com/watch?v=DzFlyBraYy0

laulong 說...

已答得很好了,只加一個意見。

男友不值得愛,卻又不能死心,道理上本就是矛盾,所以只能向自己的心理尋求答案。

答案就是:你不是放不下對方,而是放不下自己。就好像買入了一隻股票,升過少少,但現在卻每日降值,但你不想斬纜止蝕,想著只要不賣出,就表示我還未輸!而終有一日我會倒贏,於是守守守,想守回你的眼光與尊嚴。

但戀人不同股票啊,股票賣出了可以再買,平了買更抵;但戀人 cheap 了,或變心了還值得再擁有嗎?道理至為明顯!

所以衰了就是衰了,已輸了過去,何必為自己的尊嚴死守,連未來也輸埋呢?自身之可愛,而衰男人之不足以死也!


p.s. 正文字太細了,睇到眼矇。

Christina 說...

I agree with 'Laulong'. It's up to that person to forget about her bf. If she lives in her own little world, nobody can help her. Anyway, if she wants her bf to fall for her again, she could play a little 'mind game'. eg, Stop calling him nor returning his phone call. I bet he'll wonder what happened to her. As much as I opposed the ethics of 'mind-game', it works every time :)

匿名 說...

Thank you !

匿名 說...

Erica,

愛不是依賴,既然是不值得愛,就是不可依靠了,對他不死心的情傷只是自我意志薄弱的表現,要學會做個意志堅強的人才會領悟到愛的真諦
而意志力強的人往往都是很會獨處的啊,真矛盾,哈哈^^又遊花園了(她應該是執迷不悟的一類,很難纏):{

匿名 說...

點樣"對 一 個 不 值 得 愛 的 人 死 心"?
問果個已經將"不值得愛"哩個罪名強加於對方啦, 不要自欺欺人吧, 而家係"對方已經唔愛你",係你喺對方心目中既價值有變,而唔係對方既價值有變,你對對方唔死心,證明你仲愛佢啦!點會唔值得愛!面對現實,對方不要你就是不要你,若果知道自己真係愛得好深,未必能夠好快痊癒既人,為自己好,斷絕來往啦,正如daniel所講,時間就是王道。留戀就一定架喇,斷絕來往可以令留戀既時間縮短。

兩個人分開,最不智就係不斷否定對方既價值,不斷數數數對方既不是。你踩佢咪即係踩自己無眼光,踩自己無風度囉!對方將來會不斷有新既愛, 新既關係;而你自己也一樣,向前望吧!

p.s. 袁彌明成日想寫愛情, 男女關係,究竟佢有無經歷過一啲長少少起碼兩三年既感情關係呢?有時睇佢寫啲野真係好似仲好少女咁,一年半載既愛情真係無乜討論既價值。根本就係試用期之嘛,都未了解對方。佢好似仲停留喺puppy love年代,想真真正正去愛又唔怕受傷,其實自己要求就唔高,只係想對方真心愛自己鍚自己忠於自己既人就得,(佢拍得太多散拖,自己都無哂信心),但又要面,將要求抬要高一高,就係怕輸咗都可以好睇啲,因為佢覺得輸比一個外在條件差既人會好肉酸,喺朋友圈子扮慣了"串",都幾難走返落黎,你哩個面具有排戴,好鬼可憐,你唔除哩個面具一世都唔駛旨意有真愛。@@ 無眼睇。

陳大文部落 說...

我有點不是很明,可能係我唔明,或我思想方向唔會太純白天使?


黃長興 fans 網友指出,[ 兩個人分開,最不智就係不斷否定對方既價值 ]。


咁通常都係咁架喎,就係因為自己或對方搵到另一個比較好既對象,相比之下,鍾意左新果個,咁自然就認為舊既愛侶梗係有看不順眼既地方。


要分開既,梗係會有自己理由、或對方自己理由,愛情相信唔會、亦無可能1+ 1= 2 咁想當然。


有時候,搵到另一個新對象,一見鍾情,事必無因,可能舊有的,自己已經有看不上眼的地方,只係未有新既對象而已,你見到好多愛侶,好似一齊,但唔知係真愛,還是 ( 未有新代替品而暫時頂住先 )。


女人會踩男人,正如男人一樣可以認為自己女伴無樣好,一樣道理。


時間就係王道? 可能係,但計下自己青春有幾多、選偶條件仲剩幾多、咁呢樣都係要自己為自己打算既。


咩叫愛情長跑?幾多年? 8年? 10年?15年? 我個人從來認為係垃圾廢論。


真係認定一個真愛,一齊 2 年左右,點解唔結婚?好聽 d 叫長跑,其實問心果句,咪就係想為自己作保險,睇定先,睇下有無新既仲好 d 。長跑係美麗毒藥來既。


人生活在現代社會上,何嘗唔係一時被肯定、一時被否定。而愛情,亦無咩話風度唔風度,有風度又點,唔對咀型,點長跑都係得個桔。


補充一點,袁彌明又好,邊位都好,寫的觀點如果還有點少女氣息,未嘗不是好事,對事情有一道火,有一套自己的獨立思想。


總好過見到市面上,好多所謂爛鬼作家,可能撈得唔好,但教人點處世;仙都唔仙又吹乜乜上流社會;仲有 d 離婚悲劇女常客,仲教人咩叫幸福之道。


仲有 d 好似好公正,各人打五十大板,講左同無講無分別,只識扮老承慈重,睇見就想作嘔。



正如,成日聽人話,( 你有無經歷乜乜,至去寫乜乜 )。


咁,倪匡都無見過外星人啦,咁佢唔係寫外星人好耍家咩?


同樣,政治評論人都無做過特首架,咁唔通一定要做過特首至可以評論咩?


唸下我講乜野。

匿名 說...

黄長興fans 提到:

>>問果個已經將"不值得愛"哩個罪名強加於對方啦, 不要自欺欺人吧, 而家係"對方已經唔愛你",係你喺對方心目中既價值有變,而唔係對方既價值有變.....

唔得呀fans, 你不能這樣推理,邏輯上完全唔通。前提不成立,推論都不成立啦!

匿名 說...

彌明姊:

愛過就係愛過,冇分值與唔值,只係當下呢一刻,身邊嘅人已確認左再唔係佢。

人未到立心要成家之時,呢D情傷會一受再受,雖然話人心隔肚皮,但我相信最終都會有人跟自己走呢條人生路。

要愛嘅就去愛,要去嘅就由佢去,D人話隨緣,真係隨得到嘅又有幾個?

匿名 說...

過來人路過

匿名 說...

踩行油去到盡, 無油自然會停.