2011年10月25日

講talk...

今晚到過勞工處青年就業起點講talk. 對象是50個18-26歲青年. 主題是創業, 實際上是分享我踏入社會以後的體會, 做人處事, 待人接物的態度.  當然, 這只是個分享, 我不是完美, 甚至未必是"正確", 但我希望從我走過的路, 當中的心路歷程, 來勉勵一眾年輕人.

我一向認為待人以誠最重要, 交朋友如是, 做生意也如是--- 誠心對待朋友, 對待客人, 員工.  另外就是忠於自己, 不作會令自己後悔的事.

演講QandA環節, 有位小姐舉手提問自己的感情煩惱, 令我頗意外.  我知道你非常懊惱, 也非常感激你對我的信任. 我還是單身, 也不是什麽戀愛專家, 但希望我的意見可以幫助你.

另外有位小姐給了我一個感激的擁抱.  她說她嘗試忠於自己地生活, 但有時感到困惑. 她說我的演講令她回復信心.  我很感動. 我說當我離開PCCW, 離開TVB的時候同樣感到困惑, 同樣曾經有挫折感.  但最終回想過來, 負面的感覺短暫的, 并早已消失, 而我能忠於自己, 這份滿足感, 卻是恒久的.

感謝主, 讓我跟這50多名青年相聚. 希望我的分享能帶給各位一點點得著.

4 則留言:

Angel 說...

Hi Erica, I was there last night. Thanks for your sharing of your passionate and positive mind:)

jenny 說...

Hi Erica,

Thanks for your sharing last night, I was the girl who question you about my love problem and I had told my bf of what you said when I went home. I think your words made me feel more confident to our love.

btw, I really appreciate your personality & belief, wish you success in your business ^^


Best Wishes,
Jenny

匿名 說...

我都好想參加呀!幾時有下次呀?

匿名 說...

Erica I didnt know u were a christian, happy for you if u just made the decision! U are intelligent & brave to express yourself. May peace and joy be with you!