2009年9月3日

廣州一年級學生說出“我的志願”

轉載自《東南西北》網站
http://www.zonaeuropa.com/200909a.brief.htm#003


“你长大了想做什么?”

“想做官。”

“做什么样的官呢?”

“做……贪官,因为贪官有很多东西。”

19 則留言:

陳大文部落 說...

.........

佢講出左無數小孩子甚至成年人嘅心底話囉...

陳大文部落 說...

Netizen comment: Actually, this is a case of pointless hyping which is so typical of the media and reporters. During the interview, more than a dozen children said very positive and meaningful things but the media won't make a point of it. Instead, they seize on what this child said. It is stupid to take any of this seriously. This child is six or seven years old. She has no idea what a greedy corrupt officials is.


>>> 都未必㗎,大陸貪污已成為國內的「普世價值」,就算小孩子也未必不懂什麼是貪污,總之大陸是要講求發達,貪官就是發財重要途徑。

M 說...

小朋友既價值觀未定形,係傳媒將呢d天真童言放大啫,big deal!

2005mhk18@gmail.com 說...

當笑話看。

陳大文部落 說...

天真童言 <--- 如果「天真童言」可以即刻就諗到「做貪官、收好多禮物」,呢個係我地活在香港享受良好法治嘅香港人善良願望。

處身香港,可能真係覺得「細仔講下嗟」,但在國內則大不同。

睇番果個「做貪官」小孩說話神態是很堅定而且說得爽快,這反而是一個六歲小童奇怪之處。

http://hkgal-today.blogspot.com/2009/09/blog-post_03.html

( 有原裝足本片段,睇完段片睇番果個小女孩的說話,可能有另一番感受 )

M 說...

陳大文部落:
天真童言 <--- 如果「天真童言」可以即刻就諗到「做貪官、收好多禮物」,呢個係我地活在香港享受良好法治嘅香港人善良願望。

>>不如話呢個係一般o係正常社會生活既正常人既假設。

唔通一個小朋友想做貪官係因為想害人?機會唔係冇,不過照常理細d啫。覺得做貪官威都有可能。(其實我都諗左一輪先大約估到你想表達咩)

------------

陳大文部落:
睇番果個「做貪官」小孩說話神態是很堅定而且說得爽快,這反而是一個六歲小童奇怪之處。

>>假設一個小朋友諗到做貪官有好多禮物收,都話唔想做貪官,唔堅定反而先奇怪 XD。

另外堅定都可以係天真,冇衝突架,好多時反而係因為一個人天真先可以有咁堅定既態度,同埋好堅決咁做一件事。
(希望冇get錯你暗示小朋友唔係天真既意思)

仲有個小朋友**可能對「貪官」根本冇一個全面既概念,「貪官」真正係咩佢都唔知**。小朋友既說話係咪都有需要從小朋友既角度去分析呢?

-----------

陳大文部落:
處身香港,可能真係覺得「細仔講下嗟」,但在國內則大不同。

>>貪官都唔係話想做就可以做架,哈哈。

shizuoka2002 說...

彌明:

這不是笑話,只是再反映出唔知死只因未死過的道理......

Daniel.

陳大文部落 說...

阿呢位乜乜blogger 扮網友加德膩奧娜:

唔係好明你咩邏輯,睇你行文講嘢知你應該有大學程度,但把鬼果隻,諗嘢亂七八糟。你諗下一個六歲細路處身大陸咁嘅地方,你覺得佢係「天真童言」,我會認為係我地處身有法治嘅香港人善良想法,我地有法治所以覺得就算小童都應該係天真無邪嘅,但果度係大陸,大陸你唔係唔知咩世界下話?一個只有六歲的小女孩就算未必真係想做貪官,但可以隨口噏就做貪官,而且仲識得講「可以有好多東西」,你話係咪離奇啲呢?

你話:「唔通一個小朋友想做貪官係因為想害人?機會唔係冇,不過照常理細d啫。」...

貪官當然係害人啦,唔通達賴喇嘛普渡眾生咩,你讀咩大學㗎,你有無思維㗎,你當然睇唔明我講嘢啦,睇下你嘅思維,正常嘅嘢你都應該唔明啦。


你又話:『另外堅定都可以係天真,冇衝突架,好多時反而係因為一個人天真先可以有咁堅定既態度...』


睇你用字知你係女人啦,而且係舉一反十包頂頸臭臭串但又鑽牛角尖果種人,你呢種咁嘅「純技術性辯論」,你喺「blog 界」學番嚟㗎?唔好呀,睇你咁嘅邏輯似係喎。

小朋友嘅說話,其實未必一定要用小朋友嘅角度去分析,要視乎前因後果,果度係大陸,大陸係瘋狂貪污之地,你唔明你就上網睇下。

睇你諗嘢不知所謂,所以你只用假 profile ,阿 blogger ,大方啲,睇你又係果啲平時做權威 blogger暗底用假 profile 周圍發膠論嘅人。


( 你故意話睇唔明我講嘢,我大致上已估到「妳」係邊班 blogger,八婆團)


我真係覺得你地呢啲虛偽 cyber 友誼 blogger 好討厭,你地好享受呢啲嘢㗎?

k 說...

"Netizen comment: ... This child is six or seven years old. She has no idea what a greedy corrupt officials is."

Exactly :-)

k 說...

十卜廣州南方都市報, 有骨氣

由珍 說...

廣州小女孩想 "做貪官, 因為貪官有很多東西”同港女 "嫁有錢人, 因為有好多錢俾我使" 意味同出一徹.

馬高 說...

從Diamond Chan(陳大文)的網誌看了完整版後, 我認為大家有不同意見是很正常的, 但也不要忘了別"過份解讀".

現在影片, 報章都只是引用了女孩的那兩句話, 而背後都到底這女孩為何會說出這話, 是她自己理解到貪官為何物而有感而發? 她自己從媒體聽到看到學到? 是父母日說夜說下耳濡目染,還是父母因社會環境有所感受而對小朋友的一些戲言?

以上的可能性或更多的可能性,我們有沒有好好關心過或思考過呢? 甚至只受傳媒的所謂統計,傳媒或記者個人片面的報導而影響我們的思考, 而導致我們只有絕對性的單方面答案, 這樣對那位小孩, 對社會, 對自己又是否公平? 是否一件好事呢?

是童言無忌?有可能, 是受社會薰陶?有可能
小孩的父母本身是貪官也可能呢!

大家可以持有自己的意見, 但是否就可以認為自己一定是對,別人就一定是錯呢? 對香港對大陸的認識有多深也好, 對這位獨立的個體的女孩,又認識多深?

是真網友假網友是男是女是宅是腐的所謂港女或八婆也好, 是曾從文字工作喜歡寫東寫西的所謂真人也好? 除了留言的東西要讓人明白之外,是否也應該注意自己的態度和品格表現呢?

陳大文部落 說...

童真戲言,在安穩的城市裡的小孩例如香港,小孩戲言可能會說長大做「超人」、漫畫人物或一些從電視電影上看過的非凡人物,不出奇,因為兒童心智對很多事物都未了解。


但如果一個香港小童幾歲已懂得說:「長大後要炒股票發大達!」,真人真事,確在香港有這類個案,這就不能一笑置之,此為舉例。


正如大陸的貪污情況,其瘋狂程度,國內人民以至香港人都心裡有數,即使愛國和諧人士當吹噓「個別事件」,但大陸的貪污問題,連國家主席也束手無策,反映不止貪官發達,而是嚴重影響國家發展。

已有無格仔特別版片段,可清楚看見那小女孩說話時的神情,我也作出一些分析。

重點就是,六歲小童就算耳濡目染說長大做貪官,這個「耳濡目染」是值得關注。


http://hkgal-today.blogspot.com/2009/09/blog-post_5967.html

匿名 說...

上面位馬高,你覺唔覺自己講緊廢話,說不出問題重心...

個個都啱又個個都錯,你又啱你又可能錯,然後又來呢套{你對那小女孩認識有多深},令人諗起批評政府就是{你又不是特首,邊遠資格批評政府}...

係咪廢話連篇?

:)

匿名 說...

I don't think we should take what the kid said as seriously. Children are always naive and simple. No big deal !

匿名 說...

Think is simple ! But the step to be succeed are NOT ! Many and many ...

匿名 說...

小朋友童真講下做貪官,何必要咁認真,中國的貪污新聞大多是傳媒炒作,個別事情不代表中國每一省份,個個女孩只係隨口講,有什麼大不了?

匿名 說...

覺得 Miss wong的講法好奇怪.

{唔通一個小朋友想做貪官係因為想害人?機會唔係冇,不過照常理細d啫。覺得做貪官威都有可能。}

貪官是好人嗎?官威和貪財是因果關系,借助官威來貪財,貪財就是禍害人民啦.

不明白你竟然分開貪官不等於害人,只是貪財,你邏輯非常混亂.

有趣!


kk

M 說...

我之前係講緊小朋友話想做貪官既可能「理由」/「目的」;根本唔係講緊貪官既本質。